Kapitel 51 - The beach.

''What do you wanna do tomorrow?'' Fråga Zayn och flytta sig närmare mig.
''I wanna chill, go to the beach.'' Sa jag och la min hand på hans bröst.
''That sounds good, and maybe, at night. We could go out for dinner?'' Fråga Zayn.
''Zayn, are you asking me out for a date?''
''Hmm.. yes.''
''You better have this whole thing planned out.'' Sa jag och flina. Jag luta mig över till han och gav han en kyss.
''You have no idea.''

Jag packa ner det sista, klockan hade precis slagit 12 och vi skulle snart ner till stranden. Vädret va underbart och jag hade aldrig i mitt liv känt mig såhär lycklig. Hela gänget, på stranden. Jag la ner solkrämen och drog igen dragkedjan på min väska. Jag ställde mig framför spegeln en stund och granska mig lite, inget smink och håret i en hästsvans. Jag hade på mig ett svart linne, ett par ljusa shorts och såklart min röd randiga bikini under. Jag kolla på Zayn som satt och vänta på mig.
''Shall we go?'' Fråga jag, Zayn lös upp i ett leende. Vi drog på oss våra skor och gick utåt, när vi kom ut mötte vi på Louis, Eleanor och Niall.
''Hello guys.'' Sa alla i mun på varandra, vi stog kvar där i en minut ungefär och nu hade alla redan kommit ut ur hotell rummen. Vi vänte ett tag och sedan kom Paul och tre andra biffiga vakter.
''Girls, you should take the back way out.'' Sa Paul och vi nicka. ''And boys, if you wanna stay there for a moment, you could. But you can't give away autographs or pictures because it's too many.'' Dom nicka, vi tog hissen ner och kom ner till lobbyn. Vi dela på oss och gick mot varsitt håll.

Vi, tjejer kom fram till stranden.
''Seriously, where can we sit?'' Sa Eleanor ganska irriterat, jag hoppa till och börja gå snabbt mot ett ställe jag precis hitta.
''There!!'' Skrek jag lite och märkte att det kanske var lite för högt, jag peka mot stället och vi alla fyra börja gå snabbt som tusan och sedan kom vi fram. Stället var underbart, stort, fullt med folk, havet var blått och ja. Det är precis som jag drömt om. Jag la min handduk på den mjuka sanden, jag drog av mig mina kläder och la mig snabbt på handduken. Bredvid mig satte sig Danielle och på andra sidan Sandra. Och Sedan Eleanor bredvid Sandra. Vi alla la oss nöjda på våra handdukar och börja sola.
''This is awesome.'' Sa Sandra och vi alla mm-a lite, och bara log där. Jag satte mig upp och luta mig mot min väska för att ta ut min mobil. Missat samtal, från Zayn. Jag ringde upp han och han svara efter tre signaler.
''Hi, where are you?'' Fråga jag.
''We're at the beach, looking for you. It's so much people here.'' Sa Zayn, jag ställde mig upp snabbt och börja kolla runt efter dom.
''But where are you? I could come and meet you up.'' Jag böjde mig ner och tog tag i mina raybans.
''We're by the barbeque place.'' Sa Zayn.
''Okay stay there, bye.'' Sa jag och klicka. ''Girls, I'm meeting up the guys. Be right back.'' Alla mm-ade som innan och verka inte bry sig så mycket.

Jag börja närma mig stället och såg killarna klart och tydligt. Och dom posade framför kamerar med tjejer bredvid sig, antagligen fans. Jag kom fram till dom, och ingen hade verkat märka att jag var där. Jag ställde mig bakom Niall och hoppa på han och han skrek till.
''EMELIE!'' Skrek Niall, ganska sur. Jag hade skrämt han ganska rejält där. Alla börja gapskratta.
''There you are!'' Sa Zayn ganska högt och småsprang till mig. Han krama om mig hårt och viska,
''I've missed you.'' Han flina åt mig, man såg att han var oseriös.
''Haha, Zayn..'' Sa jag och puta bort han lite, jag gillade verkligen inte att krama och pussa framför fans. Det var lite obehagligt. Jag kolla på fansen, och dom verka inte bry sig så mycket. Dom bara log.
''Bye girls, it was nice meeting you.'' Sa Harry och alla sa hejdå till tjejerna. Vi börja gå mot stället Danielle, Eleanor och Sandra låg på och äntligen börja vi närma oss. Alla börja springa mot dom, förutom jag och såklart börja dom göra värsta väsnet och hoppa dom. Stackars dom som ligger runt oss. Men jag kunde inte låta bli att skratta. Jag la mig ner på min handduk, alla drog av sig sina tröjor och la sig på sina handdukar. Vi låg där i ungefär tio minuter, tills det blev lite obekvämt för oss alla. Då bestämde sig killarna för att gå hyra solstolar, dom gick bort till ett ställe där man kunde göra det och fem minuter senare satte vi oss alla på varsin solstol.
''Someone wanna go out for a swim?'' Fråga Zayn.
''Me.'' Skrek jag medans alla va helt tysta. Både jag och Zayn brast ut i skratt, Zayn tog tag i min hand och vi gick ner mot stranden. Vi sprang in mot vattnet, som var ljummet. Vi tog ett dopp och gick längre in i vattnet, så det kom till våra höfter. Zayn tog tag i mina höfter och tryckte sig mot mig. Han la sina händer runt min nacke, men dom förflytta sig neråt, han la dom under min rumpa och tryckte upp mig, jag låste mina ben runt hans höfter och jag la mina armar runt om hans nacke. Vi hade den ställningen i ungefär 10 sekunder, men det vara inte så länge.
''Get a room.'' Hörde vi någon skrika bakom oss, Zayn släppte mig och vi såg alla springa mot oss. Dom börja skvätta vatten oss och det blev ett enda krig. Jag ställde mig lite åt sidan och gick uppåt mot stranden, när jag kolla bakåt såg jag att Sandra var påväg upp bakom mig, jag stanna upp och mötte henne. Vi guck uppåt mot stranden och satte oss precis vid slutet av vattnet.
''Det här är underbart..jag kan säga det tusen gånger om.'' Sa jag, Sandra nicka och drog bort ett hårstrå som hängde över hennes ansikte. En våg stänkte på oss, men det var bara skönt.
''Jag vet, såg att du och Zayn hade värsta romantiska moment där ute.'' Vi brast ut i skratt, jag ryckte på axlarna.
''Hmm, aa.. typ.'' Sa jag, Eleanor och Danielle satte sig på varsin sida.
''What are you girls talking about?'' Fråga Eleanor
''How Zayn and Emelie had such an romantic moment out there.'' Dom brast ut i skratt.
''True.'' Sa Eleanor och Danielle nicka. Vi alla satt tysta, jag kolla ut i vattnet och killarna brottades i vattnet. Tillslut gav antagligen alla upp och dom var påväg upp. Vi ställde oss upp i takt och helt plötsligt känner jag någonsin händer på mina höfter, jag vände mig om och såg Zayn stor le. Jag tog tag i hans hand och vi gick uppåt.
Jag satte mig ner på min solstol och Zayn gjorde detsamma på sin som var bredvid min.
''So, what time should we go out today?'' Fråga jag.
''Eight!'' Sa han, han såg väldigt exalterad ut, jag skratta till lite och kolla lite konstigt mot han.
''What have you planned really?''
''You'll see, it's so romantic.'' Sa han och blinka mot mig, ojoj. Överaskning? Hmm.. Jag blev nästan nervös, vi låg kvar där en stund. Tills vi bestämde oss för att gå vidare mot något lunch ställe.
Vi satte oss på varsin stol, framför mig satte sig Zayn och bredvid mig Niall. Vi beställde och jag beställde en lätt sallad, det fanns inget bättre med sallad en varm dag som denna.

Jag hade precis satt på mig min klänning, den Zayn gav mig i December. I julklapp, den var perfekt. Svart med urigning där bak. Jag sminkade mig lätt med lite mascara och jag hade håret vågigt. Det var så varmt och skönt ute, så man orka knappt fixa sig så mycket. Till allt detta planerade jag det med ett par sandaler. Klockan var nästan åtta och Zayn skulle knacka på när som helst, tydligen kunde jag inte fixa mig i vårat rum så jag fick göra det hos Sandras och Harrys rum, dom båda var ute på middag så jag var själv. Det knacka på dörren och gick med snabba steg mot dörren.
''Wow..'' Sa Zayn det första han gjorde, jag kunde inte stå emot att le. Han var helt underbar, vacker och allt det därra.
''What?'' Sa jag och flina lite.
''You're so beautiful. Are you ready to go?'' Fråga han och mötte mig i en kram, han gav mig en lätt kyss och jag drog på mig mina sandaler. Vi kom ut ur hotell rummet och gick neråt.
''Are we taking the back way?'' Fråga jag samtidigt som vi precis kom fram till lobbyn.
''No, it's not so much fans outside. And I wanna meet them.'' Jag nicka till och vi gick utåt. När vi kom ut börja fans småskrika, men det var inte galet. Paul stog bredvid Zayn och gick med snabba steg mot fans, jag gick igenom dom och ställde mig lite längre bort.
''Emelie you look beautiful.'' Hörde jag någon skrika ut, jag log lite mot fansen som skrek det. Vi var kvar där en stund tills vi behövde gå.
''Alright guys, Zayn have to leave now.'' Zayn sa hejdå till alla fansen och kom sedan till mig. Han tog tag i min hand och vi gick ifrån hotellet. Paul var lite längre bakom oss, han var tvungen att gå med oss. För säkerhetens skull. Men vi ville va lite ensamma också. Vi stanna upp och tog en taxi, då sa Paul hejdå för oss och vi börja åka. Zayn rabbla upp ett ställe och vi kom fram efter tio minuter. När vi klev ut ur bilen såg jag en strand, det va lite öde. Väldigt tomt. Det stog två bilar längre bort.
''Zayn, what are we doing here?'' Fråga jag och Zayn flina, han tog tag i min hand och vi börja gå mot stranden.

Väldigt jobbigt av mig att sitta och ändra och så vidare, men som sagt. Jag ska uppdatera när jag kan och har tid, när jag inte är upptagen! Så det blir inte bästa updaten. Nu vill jag ha mycket kommentarer, vill veta vad ni tror han ska göra och vad ni tycker. Så över trettio kommentarer? :)

Kommentarer
Postat av: Annie

Bra! :D

Postat av: Anonym

Super bra. Ska bli spännande att se vad som händer. Du skriver grymt bra. Tack vare denna novellen tycker jag bara mer om grabbarna. Du är super.

2012-04-22 @ 19:36:00
Postat av: Madde

wow, helt amazayn !:D

2012-04-22 @ 19:47:29
Postat av: Anna

Älskar dig!! haha X

2012-04-22 @ 19:56:19
Postat av: Anonym

en mysig middag på stranden! så bra du skriver! :)

2012-04-22 @ 20:02:36
Postat av: Jenny

riktigt grymt !

2012-04-22 @ 20:07:04
Postat av: valentina

Jag är så glad att du fortsätter!!! Men det gör inget vi får längta till ett nytt bara.... <3 åh vad jag blev skit glad av den här kapitlet aaa omg undra vad han har planerat kan inte tänka på vad

2012-04-22 @ 20:09:15
Postat av: frida :)

Åååååååh så avundsjuk så det finns inte! För det första har jag ingen aning vad dem ska göra, och för det andra tror jag att det kommer gå lite hett till i bilen sen ;)

2012-04-22 @ 20:12:29
Postat av: Melina

Jätte bra!

2012-04-22 @ 20:37:51
Postat av: Johanna

Waaaaah så jävla bra !!!!!

Åhhh typ ge någon underbar present till emelie ???!

2012-04-22 @ 20:38:20
Postat av: Yasmin

Sååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå söttt!



Hoppas han typ friar eller nått c:



Ska kommentera heeela tiden! Du ska få mer än 30 kommentarer!



Är så glad över att du fortsatte!



You Go Girl!

2012-04-22 @ 20:44:36
Postat av: Estelle

slutar du skriva på denna novellen så vet jag inte vad jag tar mig till, just so you know!

2012-04-22 @ 20:59:13
Postat av: Nora

åhhhhh, vill läsa nästa kapitel nu!!!! ;D

2012-04-22 @ 21:01:25
Postat av: Vicky

Blev så ledsen när du först sa att du inte skulle fortsätta, men nu är jag så himla glad! Det här kapitlet var helt underbart! Att läsa den här novellen är ett måste för mig, kan inte klara mig utan den! Keep up the good work! :)

2012-04-22 @ 21:05:35
Postat av: Nora

Spännnnnnande! MEEEER! x

2012-04-22 @ 21:31:33
Postat av: Sofia

Awsoome! Sluta inte skriva"!!

2012-04-22 @ 21:45:24
Postat av: Sofia

Åh vad bra det är! Jätte spännande! Du är så bra på att skriva! :D

2012-04-22 @ 22:25:51
URL: http://sofiasaiady.blogg.se/
Postat av: Moa

Sååå bra, vill ba ha mer!;)

2012-04-22 @ 22:41:49
Postat av: Emelie

ÖVERBRA!! Längtar till nästa kapitel!

2012-04-22 @ 22:49:42
Postat av: Louise

Skitbra som vanligt!! Kan inte vänta tills nästa!! :D <3

2012-04-22 @ 23:17:48
Postat av: Johanna

Åhhhh sjukt bra , fortsätt skriva , klarar mig inte utan denna novell!!!

2012-04-23 @ 13:30:25
URL: http://johannajensens.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tack för att du inte slutar! <3

Har blivit helt fast för din blogg!!! :D

2012-04-23 @ 17:34:32
Postat av: Mirjam

Super bra att du inte sluta! Skulle inte ha något att läsa då. Älskar den och fortsätt skriv. Du äger!

2012-04-24 @ 06:32:18
Postat av: Yasmin

TROLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLO



Läste om hela novellen idag o___O



Det var jobbigt, men roligt!

2012-04-24 @ 15:13:04
Postat av: Nicole ;D

yääääääy sjukt glad att du fortsätter ska kommentera hela tiden bara att du fortsätter skriva för du är bäst!!

AWESOME kapitel förresten!!!xx

2012-04-25 @ 20:18:37
Postat av: Elza

Ååå love!!!your!!!!!novell(XD)!!!!!!!!

Jag förstår att de kan bli jobbligt att uppdatera om man har mkt att göra men hoppas de kommer en del till snart!

2012-04-25 @ 23:33:46
URL: http://theonedirectioners.blogg.se/
Postat av: Frida

Blir så glad att fansen äntligen börjar acceptera Emelie!!! <33 Jag har läst typ alla kapitlena om och om igen. dem e sååå vackra!!

2012-04-26 @ 18:46:55
Postat av: Cisiiii

Sjuuukt bra!

2012-04-26 @ 19:53:37
Postat av: Frida

Längtar till nästa kapitel!!!!! <3 <3 :D

2012-04-28 @ 12:21:22
Postat av: Lina

Så jävla bra ge mig meeer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2012-04-28 @ 12:22:13
Postat av: Astrid

Ge mig mer! Nä kräver inte att du uppdaterar mycket vet att det kan vara sjuuukt jobbigt men jag längtar verkligen till nästa kapitel :D <3

2012-04-28 @ 12:23:05
Postat av: Klara

Ja man får väll bara vänta till nästa kapitel till den här otroligt bra novellen1 DU HAR TALANG KVINNA!

2012-04-28 @ 12:23:50
Postat av: Lovisa

Åhhh längtaar! Sjukt bra. Jag älskar att fansen börjat respektera Emelie. <3 :)

2012-05-01 @ 15:17:45
Postat av: Anonym

LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNGTAAAAAAAAAAAAAAR TILLS NÄSTA KAPITEL KOMMER !

2012-05-04 @ 18:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0