Kapitel 31 - Lunch.

''The necklace was perfect''
''You think so? I'm glad'' han gav mig en puss på kinden. Mina ögonlock blev tyngre och tyngre och tillslut somna jag.

Jag vakna till av att någon tar tag i min hand. Jag kolla ner i min hand och ser att Zayns fingrar flätar sig med mina.
''Oh, sorry did I wake you up?''
''Yeah, it's ok'' Sa jag och flytta mig närmare honom. ''What time is it?''
''Almost 11'' Sa han och la sin arm om mig.
''Why are you up so early?'' Sa jag och gav till ett litet skratt. Även om det inte var så tidigt så var det tidigt för Zayn, han vakna ju alltid så himla sent och sov bort halva sin dag.
''Is it really that early?''
''Yeah, it is.. for you'' Jag börja skratta.
''Ha-ha, really fun''
''I'm taking a shower'' Sa jag och steg upp ur sängen. 

Jag klev in i duschen, satte på den och vattnet börja rinna. Jag hörde någon gå in i badrumet, jag drog bort draperiet och stack ut huvudet. Där ståg Zayn topless och log. Han brast ut i skratt, måste sätt roligt ut med all skumm i håret. Jag skratta såklart också men återgick till vattnet för att skölja bort all skumm i håret. Jag kunde inte se för att jag hade vatten/skumm i ögonen. Någon tog tag i mina höfter och jag tjuta till.
''It's just me'' Sa Zayn och jag försökte ta bort vattnet som fanns i mina ögon, jag lyckades och öppna upp ögonen och där stog Zayn, bitandes på läppen och ler. Han börja kyssa mig.

Vi kom ut ur duschen, båda invirrade med varsin handduk och blötta i håret. Jag börja rota i min resväska, som föresten var helt stökig, jag hade ingen lust att packa upp då vi inom en vecka ändå ska till Bradford. Jag fick upp ett par mörka jeans och ett vitt pösigt linne. Det fick bli min 'dagens outfit' Jag kolla på Zayn som redan satt på sig sina kläder, en mörkblå skjorta, vit t-shirt och ett par beigha chinos. Lika snygg som alltid. Jag kamma igenom mitt hår.
''Do you think Harry and Sandra is still asleep?'' Frågade jag Zayn som fixa sitt hår.
''No I don't, go check. His room is the one down the hall to the left'' Sa Zayn och jag försvann ut ur rummet, jag gick mot rummet Zayn precis beskrivit. Jag knacka och öppna det litet. Sandra stog framför spegeln och granska sig själv, jag kolla mot sängen och såg Harry snarka.
''God morgon'' Sa Sandra och gick ut ur rummet.
''Hello'' Sa jag och skratta, vi börja gå mot trappan. ''Har du lust och ta en fika eller något idag?''
''Visst, vad sägs om frukost/lunch nu?''
''Låter bra'' Sa jag och log. Vi gick ner mot kökt och där satt Niall, Liam och Danielle.
''Good morning'' Sa alla tre mun på varandra. Jag tog tag i ett glas och hällde upp juice till mig själv.
''You're not eating?'' Fråga Niall.
''No, we're going out for a lunch in a minute'' Sa Sandra.
''Yeah'' instämde jag. ''Sandra, ska du inte fixa dig nu? Vi båda vet hur jäkla seg du är och jag orkar inte vänta, min mage kurrar''
''Okej, okej'' Sa Sandra och gick upp. Jag små-log för mig själv.
''So where you going to eat?''
''I don't know, some cafe down the street I guess'' Sa jag och ryckte på axlarna. Jag gav en blick mot Danielle, ''Danielle, if you can you could come with us?'' Fråga jag och små-log. Hon bytte ut någon blick med Liam, han nicka till och hon vände sig mot mig igen.
''Well, yeah that'd be great'' Sa hon och log. ''I'll be right back'' Sa hon och gick upp. Jag klunka i mig min apelsin juice och både Niall och Liam gav mig allvarliga blickar.
''What? I'm thirsty!'' Sa jag och dom börja skratta. Jag satt där i ungefär 20 minuter och snacka med dom, efter ett tag kommer Sandra ner och sedan Danielle. Nu var vi va alla tre klara för lunch.
''Wait here'' Sa jag och sprang upp för trappan och in till Zayns rum, som btw fortfarande fixa med sitt hår.
''You're not finished yet?'' Fråga jag och skratta.
''Nope'' Sa han.
''I'm going out with Danielle and Sandra for lunch.''
''Okay, have fun'' Sa han jag böjde mig ner och gav han en kyss och gick ner igen. Där stod tjejerna på klädda och klara. Jag satte på mig mina ytterkläder och vi gick ut.
''Danielle, do you know a good cafe?''
''Yeah, just follow me'' Sa hon och vi gick efter henne. Efter fem minuter kom vi fram och slog oss ner vid ett bord för fyra personer. Vi beställde och vänta på våra sallader.
''So how's Eleanor? I haven't seen her in while.'' Fråga jag och drack från min iste.
''She's good, she's with her family actually.'' Jag kolla på Sandra som nickade, jag vände tillbaka min blick mot Danielle och log.
''Oh''
''How are you spending your christmas?'' Fråga Sandra.
''At Liam's actually! What about you?'' Fråga Danielle.
''At Harrys, what about you Emelie?'' Frågade Sandra igen.
''Haha, at Zayns. Seems like we all gonna have a great christmas with our boyfriends.'' Sa jag och vi alla börja små-skratta. Våran lunch kom och vi börja hugga i oss.
''Gosh I'm so hungry'' Sa jag och stoppa in en gaffel fylld med sallad och kyckling in i munnen på mig.
''Like always?'' Sa Sandra och börja skratta.
''What kind of insult is that, shut up and eat your food'' sa jag och vi alla brast ut i skratt. Jag kolla bakom Danielle som satt framför mig och märkte att en tjej hade upp sin mobil och blixten kom upp, det var då jag märkte att hon fota. Jag fick till en av min ninja moves och luta mig över bordet.
''What is it?'' Sa Danielle och vände sig bak. Då märkte hon också då tjejerna satt och skratta.
''Fans?'' Fråga Sandra.
''Think so, don't mind them'' Sa Danielle och log. ''I know we all get so much hate for dating them, but isn't it worth it?'' Fråga Danielle.
''Yeah it is'' Sa jag och Sandra i mun på varandra. ''I love Zayn and I can't just give up on us just because the fans'' Sa jag. Det var skönt att kunna prata med tjejer som gick igenom samma saker som än själv. Vi åt upp våra sallader och satt kvar där en stund.
''Let me take a picture of you'' Sa jag och tog upp min mobil från min ficka. Sandra och Danielle maka ihop sig och jag knäppte ett foto. ''I'll post it to twitter'' Sa jag och klicka upp twitter. Jag track upp 'tweet' och ladda up bilden.
''Danielle, do you have twitter?''
''Yes, it's daniellepeazer'' sa hon.
''Okay, I'll follow you''
- Eating lunch w/ @daniellepeazer and Sandra. Skrev jag och skicka iväg tweeten. Jag stängde av twitter och la tillbaka mobilen i fickan. 

Vi kom hem, drog av oss våra ytterkläder. Killarnas röst hördes inne i varddagsrummet, lika högljudda som vanligt. Vi alla tre gick in dit och där satt Harry, Liam, Louis och Niall.
''HELLO'' skrek alla i mun på varandra.
''Hi'' Sa vi alla tre i mun på varandra också, lite lugnt sådär. Danielle satte sig på Liams knä medans Sandra satte sig vid Harry. Jag satte mig på en stol bredvid Niall.
''So, we saw a picture of you today'' Jag, Danielle och Sandra utbytte några blickar.
''When we ate lunch?'' Frågade Sandra.
''Yeah'' Sa Harry och kysste Sandra på hennes panna, det fick mig att sakna Zayn och hans kyssar lite. Jag ställde mig upp,
''Is Zayn up stairs?''
''Yeah'' Sa Niall, jag gav han ett litet leende och gick upp för trappan och in till Zayns rum, han satt vid datorn. Jag tror inte han märkte att jag kom in, eftersom han hade hörlurarna inne. Jag gick lugnt fram till honom, sedan la jag mina armar runt om han. Han drog ut sina hörlurar och ett stort leende sprack upp i hans läppar.

Ett tråkigt mellan kapitel. Men i nästa kapitel händer det roliga grejer , KOMMENTERA FÖR NÄSTA !:D

Kommentarer
Postat av: Tina

grym bra!! Du är jätte duktig på att skriva!! :)

2012-03-02 @ 13:27:14
Postat av: Tina

Grymt*

2012-03-02 @ 13:27:55
Postat av: Anonym

GRRRRRRRRRRRRRYYYYYYYYYYYYYYYYMMMMMTT BRAAAAA !!! :D nu får du börja skriva igen innan jag sprängs ! :)

2012-03-02 @ 13:34:00
Postat av: Anonym

Du är så gryyyyyyyyyyymt bra på att skriva :D

2012-03-02 @ 14:29:29
Postat av: Valentina

GRYM SOM VANLIGT, längtar till nästa :-)

Fick like damp när jag såg att du hade skrivit en till......

2012-03-02 @ 14:35:15
Postat av: Emelie

Man blir alltid lika glad när man ser att du har lagt till ett nytt kapitel:D

2012-03-02 @ 15:29:38
Postat av: elin

omg , mermermermer!! <3 du är grym !

2012-03-02 @ 15:32:03
URL: http://mylifeisdance.blogg.se/
Postat av: Matte

MEER :D

2012-03-02 @ 16:22:35
Postat av: frida :)

Ååååh så bra! ;)<3

2012-03-02 @ 16:46:51
Postat av: Anonym

SÅ BRA!

2012-03-02 @ 16:50:49
Postat av: Anonym

"mer"

2012-03-02 @ 16:52:32
URL: http://eemso.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag e ny på att läs den men jag har läst den från början tills nu och jag älskar den du e så grym på att skriva :-)

2012-03-02 @ 17:00:47
Postat av: Anonym

Skit bra du e grym på att skriva :-)

2012-03-02 @ 17:04:31
Postat av: Lovisa

Grym, som vanligt!

2012-03-02 @ 17:13:44
URL: http://lolloa.devote.se
Postat av: Sofia

Need mooore!!

2012-03-02 @ 18:01:51
Postat av: Yasmin

Det är så kul att läsa att killarna stannar hemma medan tjejerna är ute och fikar :)



Om jag ska vara ärlig så tycker jag inte att det är ett mellankapitel det var ju väldigt långt ;)



Längtar till nästa!

You Go Girl!

2012-03-02 @ 18:02:11
Postat av: johanna

åh jaaa va bra!

ser verkligen framför mig hur zayn's underbara léende i slutet , åhhh !!!

2012-03-02 @ 18:33:59
URL: http://johannajensens.blogg.se/
Postat av: patricia

nice! nästa nästa! :D

2012-03-02 @ 18:57:19
Postat av: Ezz Styles

Mer asså gud du e såååå bra!!!!!!!<3 ;)

2012-03-02 @ 19:53:35
URL: http://onedirectioners.blogg.se/
Postat av: nathalie

Sjukt bra !!:)<3

2012-03-02 @ 19:58:39
Postat av: Anonym

Grym :)

2012-03-02 @ 20:30:01
Postat av: Nora

amazayn!!!, vill ha nästa nu!! :D

2012-03-03 @ 00:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0