Kapitel 33 - Merry Christmas.

''I got that'' Sa jag och börja skratta. Jag sparka bort lite sand från marken, sedan slog det mig - varför gungar jag inte? Jag ställde mig upp på gungan och kollade på Zayn som hade en konstig blick mot mig. Jag börja gunga i fullfart. Jag satte mig ner på gungan och gunga. Jag kollade på Zayn som ställde sig upp och börja gunga ännu mer.
''Zayn!'' Sa jag samtidigt som jag skratta. Han stoppade gungan och den stanna upp, han gav mig en kyss och tog tag i min hand. Sedan börja vi gå hemmåt.

Jag la mig ner bredvid Zayn. Jag kröp närmare honom, för att undvika att ramla ner från sängen.
''Just so you know, my family usually never celebrate christmas. We just eat food and watch movies and stuff'' Sa Zayn och log.
''So you don't buy christmas gifts and stuff? Becuase I've only bought something for you'' Sa jag, jag kolla på Zayn som log stort.
''Really? What?'' Fråga han och såg lite förvånad.
''You really think I would tell you?'' Sa jag och små skratta lite. Han kolla på mig och log, sedan gav han mig en puss på pannan.
''I've bought you something too'' Vi låg kvar där en stund, sedan somna vi med armarna runt om varandra.
Jag vakna till nästa morgon av att jag hade Zayns hand på min arm. Han skaka lite på mig och jag vakna till.
''Merry christmas beutiful'' Sa han och hade ett stort leende. Han stog upp och låg inte på sängen bredvid mig. Jag vakna till ännu mer och satte mig upp.
''Merry christmas'' Sa jag och gnugga mig i ögonen, jag satte upp håret i en slarvig boll mitt på skallen på mig. Han satte sig ner bredvid mig och gav ett varmt leende.
''My mum just made breakfast, you want some? Everybody is downstairs''
''Ofcourse'' Sa jag och ställde mig upp, Zayn gjorde detsamma och vi gick ner till köket. Där nere satt alla runt mat bordet och ingen åt ännu. Men alla hade iallafall mat på tallrikarna.
''Good morning, and merry christmas'' Sa alla mun på varandra.
''Good morning, merry christmas to you too'' Sa jag tillbaka och satte mig ner på exakt samma plats som igår, men med Zayn bredvid mig. Han la sin arm runt om mig och log.
''There's scrambled eggs, bread, fruit, juice, tea, coffee, cheese. Everything'' Sa Patricia och peka på allt som stod på bordet.
''Thank you, it looks great'' Sa jag och tog ett bröd som fanns på en tallrik. Jag kolla på Zayn som precis tagit en tugga av sin macka.
''What do you want to drink?'' Fråga han.
''Coffee'' Sa jag, han ställde sig upp och tog tag i en kopp, han hällde upp kaffe till mig och kom tillbaka. Jag hällde i lite mjölk som fanns på bordet.

Jag satte mig på knä framför min resväska och börja rota efter något att ha på mig. Eftersom Zayns familj inte fira jul så satte jag på mig något vanligt, fick bli ett par ljusa jeans och en vit blus. Jag satte på mig det snabbt, jag borsta igenom mitt hår och drog några drag med mascaran. Jag satt och vänta på Zayn som var inne på badrumet. Jag var nu klar, hade inget och göra. Kunde väl passa på att logga in på twitter, jag satte mig vid Zayns dator som fanns på hans skrivbord, den var redan på så det var bara att klicka upp internet. Jag klicka upp internet och logga in. Jag hade inte twittrat på typ två veckor så jag kunde väl göra det nu, jag klicka upp en ny tweet och satt och tänkte ut något att twittra. Till slut twittra jag,
- In bradford, having a great time! x
Skrev jag, jag logga ut twitter och klicka upp hans webcamera. Jag fota några bilder på mig, oseriösa. Sedan kom Zayn in i rummet och jag klicka ner webcamen.
''So I was thinking, I wanna give my gift now'' Sa han och log mot golvet. Han tog ut en påse från sin byrå och räckte den till mig. Jag öppna upp påsen och såg en svart grej ligga där. Jag tog ut den och från påsen föll en svart lång klänning med världens finaste rygg på. Jag granska den noga och den var helt perfekt.
''Oh my.. Zayn it's beautiful'' Sa jag och slängde mina armar runt om han, inte visste jag att han hade en sådan bra stil när det gällde tjejkläder? Jag kunde inte sluta le
''Try it on'' Sa han och log. Jag drog av mina kläder snabbt som tusan, och satte på mig den perfekta klänningen. Den satt till och med perfekt på mig. Jag flytta mig till Zayns spegel och granska min kropp tå till topp. Zayn kom bakifrån och la sina händer på mina höfter, han luta sin haka mot min axel och log mot spegeln.
''you look beautiful''
''thank you'' sa jag och gav han en kyss. Jag böjde mig ner och börja rota igenom min resväska i hopp om att hitta min present till Zayn. Jag hitta den äntligen, jag gav påsen till Zayn. Han kolla upp mot mig och log. Han tog upp asken som fanns i påsen och öppna sedan asken. 

Zayns perspektiv:
Jag öppna asken, det ståg gucci på asken och den var ganska stor, var det de jag ana? Jag öppna asken och japp, det var en gucci klocka. En klocka jag 'kollat' på ganska länge men inte hunnit köpa.
''Emelie.. I love it'' Sa jag och la armarna om henne. ''But..''
''But what?'' Sa Emelie, jag märkte att oron i henne steg.
''isn't it expensive?''
''No, it isn't. Zayn your worth it'' Hur kunde jag vara så lycklig och fått hamna hos denna underbara tjej?
''I love you'' Sa jag och gav henne en kyss. Jag satte på klockan på direkten och granska den. Jag kolla på Emelie som precis hade dragit av klänningen, hon vek den perfekt och la den i sin resväska. Hon satte på sig jeansen och hennes vita blus och hade ett stort leende på läpparna. Det leendet var underbar, perfekt. Jag skulle kunna göra allt för att hon skulle ha kvar det.

Emelies perspektiv:
Vi satte oss det runta bordet. Det var mysigt och en massa mat runt bordet. Hans släktingar var också på besök och alla verka trevliga. Jag satte mig mellan Doniya och Zayn, jag snacka lite med Doniya. Jag har märkt att vi båda klickat ganska bra vilket var jätte bra med tanke på att det är Zayns syster. Hon var nästan lika underbar som Zayn. Zayn la sin hand på mitt lår under bordet och jag börja le för mig själv. Jag la upp potatis och kalkon till mig själv och börja hugga i. 

När vi blev klara med våran middag satte vi oss framför den stora tvn dom hade i varddagsrummet. Jag satte mig som vanligt bredvid Zayn och han la sina armar runt om mig. Dom satte på en klassisk familjefilm, som alla kunde se och skratta till. Även om jag var van vid att ha en typisk ''svensk jul'' så var det här ändå otroligt mysigt. Ibland skulle det vara skönt att alla släktingar samlades åt middag och kolla på film.
Filmen ledde till sitt slut, efter två timmar med en massa skratt så skulle Zayns släktingar hem. Vi tog förväl och dom gick ut.
''You wanna watch another movie?'' Fråga Patricia och log. Vi alla nicka till och hon satte på ännu en film. Jag luta mitt huvud mot Zayns axel. Detta var nog en av dom mest underbaraste stunder någonsin. Jag sitter här, med Zayns armar runt om mig. Hans familj som jag tror faktiskt gillar mig, och som är helt underbar och jätte välkomnande. Hur kunde jag vara så himla nervös innan? Dom är ju helt underbara hela högen. Jag har nog världens tur som har hamnat hos en sånn underbar kille med en sånn underbar familj. Perfekt stund som jag aldrig skulle vilja ta slut. Mina ögonlock blev tyngre och tyngre.

''Emelie'' Sa en röst. Mitt namn upprepa sig och tillslut vakna jag till. Zayn stog upp, jag kolla runt och varddagsrummet var helt tomt.
''Where's everybody?'' Fråga jag. Zayn la sig på soffan och jag la mig bredvid han. Han tog tag i en filt och la den runt om oss.
''Asleep, you fell asleep. Like everybody else'' Sa han, vi båda skratta.
''Oops'' Sa jag och la min hand på hans bröst.
''Should we go upstairs and sleep?'' Fråga Zayn.
''Yeah'' Sa jag, han tog tag i min hand, släckte alla lampor i nedervåningen och vi gick uppåt. Vi la oss i hans lilla sängen tätt och somna med varandras armar runt om varandra.
Tre dagar senare:
Det kändes som om det var igår jag och Zayn satt i taxin påväg till London. Och om bara fyra dagar var det nyår. Nytt år, ny start, nya löften. Jag knäppte upp säkerhetsbältet, och satte mig i mitten av sättet. Alltså närmare Zayn, jag la mina armar om Zayn som kolla ut genom fönstret.
''Zayn.. How are you?'' Sa jag och han vände sin blick mot mig. Han kolla på mig med en ganska sorgsen blick, jag kunde nästan gissa om vad det handla om.
''It's always hard to leave my family..'' Sa han och luta sitt huvud mot min axel.
''I know, but it's not like this is the last time you'll meet them?'' Sa jag och tog tag i hans hand och börja leka med hans fingrar. ''you'll be back there soon'' Sa jag och han satte sig upp normalt. Han log mot mig och gav mig en puss på kinden. Jag kände hur mina ögonlock sakta blev tyngre, jag luta mitt huvud mot hans axel.

Dålig update men har så sjukt j*vla mycket i skolan. Men gjorde det här, har redan påbörjat nästa SÅ KOMMENTERA SOMFAAAAN NU. :) puss

Kommentarer
Postat av: Ida

http://youtu.be/Y4MnpzG5Sqc Sprid på din blogg, världen måste bli bättre <3

2012-03-07 @ 20:43:36
URL: http://onedstorytotell.blogg.se/
Postat av: Johanna

Åhhhh rös hela tiden , sjukt grymt kapitel!!!!!

2012-03-07 @ 20:43:39
URL: http://johannajensens.blogg.se/
Postat av: Sofia

Sjuuukt gryymt kapitel! Asså du är ju awsome på att skriva noveller!

2012-03-07 @ 20:45:13
Postat av: Sofia

JÄTTE BRA! Du är verkligen grym på att skriva! :)

2012-03-07 @ 20:52:32
URL: http://sofiasaiady.blogg.se/
Postat av: frida :)

Suuuuuper bra, precis som alltid!!!!<3

2012-03-07 @ 20:54:33
Postat av: Anonym

mycketmycket bra!!

2012-03-07 @ 21:12:49
Postat av: Anonym

Omg du är så grym att man inte kan beskriva det ;-)

2012-03-07 @ 21:15:56
Postat av: emelie

omg vad du är bra på att skiriva och det bästa är att den bara blir bättre och bättre! Lääännngggtttaarr tills nästa kapitel!

2012-03-07 @ 21:28:00
Postat av: valentina

Sååå grym som vanligt :-)

2012-03-07 @ 21:41:13
Postat av: Anonym

Sjukt braaaa!!

2012-03-07 @ 21:43:16
Postat av: Melina

Super bra!

2012-03-07 @ 21:48:18
Postat av: Nora

sååååååååååååååååååååååå bra!!!

2012-03-07 @ 21:50:34
Postat av: Anonym

Längtat som en tok, och det var verkligen värt det! :D

2012-03-07 @ 23:15:26
URL: http://[email protected]
Postat av: "O"

Hej skulle du vilja berätta hur du lägger in dom rörliga bilderna? Har undrat det ganska länge och det skulle vara ur gulligt av dig om du berättade!:)

2012-03-08 @ 07:26:34
Postat av: Anonym

Grym Grym Grym den blir bättre för varje del. men alla delar var bra :) :)

2012-03-08 @ 08:26:11
Postat av: Anonym

BÄST!

2012-03-08 @ 10:07:14
Postat av: Anonym

längtar till nästa del :) :)

2012-03-08 @ 10:51:58
Postat av: Lovisa

Superbra kapitel!

Längtar till nästa!

2012-03-08 @ 11:00:48
URL: http://lolloa.devote.se
Postat av: Anonym

mer mejla!

2012-03-08 @ 16:57:00
Postat av: Lisa

Vill bara veta mer!

2012-03-08 @ 17:47:49
Postat av: Emelie

jätebraa!!!

2012-03-08 @ 19:25:26
Postat av: Anonym

skitbra som vanligt bruden!

2012-03-08 @ 20:11:47
Postat av: Jasmin ... ^^

Go on :333

2012-03-09 @ 16:48:23
URL: http://jasmins.devote.se
Postat av: Yasmin

Känns lite som att du har förlorat några läsare :C



Men inte mig, jag är kvar :)

2012-03-10 @ 13:32:49
Postat av: Nicole

sjukt bra som vanligt!!!!!xx

skriiiiiiiiiiiiv meeeeeeeeer!!!!!!!!!! ;D

2012-03-10 @ 18:05:13
Postat av: Anonym

jag e också kvar hur kan man sluta läsa ??? den e bara för bra ;)

2012-03-10 @ 18:05:58
Postat av: Evelina

Jättebra! När kommer nästa del? :D

2012-03-10 @ 18:13:46
URL: http://theonlyonedirectionstory.blogg.se/
Postat av: Yasmin

Vart är alla?



Om man kollar på dina inlägg i början av bloggen så har du typ 50 kommentarer och nu är det knappt 30.



Dafuq?

2012-03-12 @ 21:14:22
Postat av: Anonym

Jag e kvar!!!!!

Och som någon redan sa hur fan kan man sluta läsa???!?!?!

lääääääääääängtar til nästa

2012-03-13 @ 20:08:07
Postat av: Anonym

Jag tror att anledningen till att du har förlorat så många läsare är för att du inte längre uppdaterar mycket, folk orkar inte vänta och man blir så besviken varje gång man kollar in och ser att det inte finns något nytt kapitel... Jag älskar din fanfic och kommer vara kvar till slutet men jag måste erkänna att jag också tycker det är jobbigt att vänta en hel vecka på ett litet kapitel... Men iaf. Jag älskar din fanfic så jävla mkt och vill läsa mer, sluta aldrig skriva!

2012-03-14 @ 21:48:05
Postat av: Anonym

Jag tror att anledningen till att du har förlorat så många läsare är för att du inte längre uppdaterar mycket, folk orkar inte vänta och man blir så besviken varje gång man kollar in och ser att det inte finns något nytt kapitel... Jag älskar din fanfic och kommer vara kvar till slutet men jag måste erkänna att jag också tycker det är jobbigt att vänta en hel vecka på ett litet kapitel... Men iaf. Jag älskar din fanfic så jävla mkt och vill läsa mer, sluta aldrig skriva!

2012-03-14 @ 21:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0