Kapitel 37 - End of the year.

''Nothing, it's like.. we're not gonna spend so much time together when you start school.'' Han kolla upp, på mig rakt in i ögonen.
''Zayn, I'm gonna live in London. I'm coming to you on every opportunity I get.'' Sa jag och flytta mig närmare Zayn. Han la sina armar runt om mig och kysste mig.
''So will I.'' Sa han och log.


Jag och Sandra ville ha lite privat och lite utrymme till att fixa oss, så vi bestämde oss för att checka in på ett hotell som låg nära killarnas lägenhet. Killarna skulle ha en ny års fest i deras lägenhet och hade bjudit över en massa folk. Så det skulle vara riktigt kul att få träffa killarnas kompisar, från både deras hemstad och folk härifrån. Jag tog tag i en stol och drog den till spegeln och satte den framför den. Klockan hade precis slagit fem och jag hade tre timmar på att fixa mig. Skulle gå finemang. Jag satte mig på stolen och börja med att noppa mina ögonbryn och för att sedan sminka mig.

Klockan slog sju och jag var klar med att ha sminkat och lockat mitt hår. Jag tog tag i min klänning som låg på sängen bredvid mina pumps och smycken. Jag satte på tub klänningen med en stor svart rosett, den satt perfekt. Så som den svarta långklänningen Zayn gav mig, hade först tänkt att ha på mig den. Men det sket sig då jag tyckte den var mer en sommarklänning än en fest klänningen. Sandra kom in rusad med hennes marinblå klänning,
''Hjälp mig, tack!'' Sa hon och vände sig om och la sitt hår åt sidan. Jag drog upp dragkedjen och granska Sandra lite.
''Gud va fin du är.'' Sa jag och kände att jag har konkurrent.
''Ska du säga!'' Sa Sandra och försvann genom dörren. In till hennes rum. Jag satte på mina smycken och nu var jag klar. Vad skulle jag göra i en timme nu då? Jag gick in på Sandras rum och hon satt och sminka sig.
''Kan inte du sminka mig?'' Fråga Sandra och gjorde puppy eyes. Att sminka folk var ett av det bästa jag kunde, och det visste Sandra också. Jag satte mig bredvid Sandra och la lite ögonskugga.

Jag och Sandra bestämde oss för att gå hem till killarna. Det log fem minuter fårn hotellet och det skulle bara vara onödigt att ta en taxi dit. Vi kom fram till killarnas lägenhet och vi möttes direkt av alla killar, plus Danielle och Eleanor. Ingen hade verkat kommit eftersom klockan knappt var åtta. Jag kolla på Zayn som höll en cigg i handen och såg lika vacker ut som vanligt. När han såg mig lös han upp i ett leende och han bet sig på läppen. Jag gick med snabbare steg mot han och han mötte mig med en varm kram.
''Wow..'' Sa Zayn och kolla på mig upp och ner.
''What?'' Jag kolla på Zayn som hade fastnat sin blick, på mig. ''Zayn?'' Sa jag ännu en gång och han skaka på huvudet.
''You look so beautiful.'' Sa han och böjde sig ner för att kyssa mig. Han tog tag i min hand, fimpa ciggen och vi gick in till deras lägenhet. När vi kom in möttes vi av hög musik och jag blev genast på bättre humör. Fler och fler rusa in och tillsluta var alla här.

Nicki minaj - Starships. Spela medans nedanstående läses.

Starships spelades på högtalarna, jag tog tag i en flaska breezer, tog tag i Sandras hand och vi drog ut på dansgolvet och dansade som aldrig förr. Någon tog tag i mina höfter, jag vände mig om och möttes av ett par perfekta ögon. Leendet var stort, Zayn gav mig en kyss på munnen och vi börja dansa i takt med varandra och i takt i musiken. Jag börja dansa min fula dans och Zayn börja härma mig. Vi båda brast ut i skratt.
''Haha, you dance awful.'' sa jag till Zayn och han gjorde puppyeyes.
''Haha, babe I'm just imitating you.'' Sa han, vi båda brast ut i skratt igen och jag hade nog aldrig i mitt liv vart såhär glad. Jag tog en klunk av breezern och gick åt sidan, Zayn gick efter mig och vi satte oss bredvid alkohol bordet - alltså där vad all alkohol ståg. Det var inte lite det. Zayn satte sig på en stol och jag satte mig på hans knä - där jag kände mig mest trygg. På hans knä, med hans armar runt om mig. Jag la min hand på hans kind och gav han en kyss.
''You wanna go out?'' Fråga Zayn, jag nicka till och vi gick utåt. Dels för att ta luft, men också för Zayn som skulle ta en cigg. Vi kom ut och det var en massa personer där, alla var ungdomar och jag kände knappt igen någon.
''ZAYN!'' Skrek en mörkblond kille. Han kom springandes mot oss, han såg väldigt packad ut och det var lite roligt. Han nästan sprang på Zayn och gav han en kram.
''Hello'' Sa Zayn och börja skratta, jag kunde inte sluta att le. Som ett fån. Killen var överglad.
''And you must be the famous Emelie?'' Sa killen och sträckte fram sin hand. Jag sträckte fram min hand och vi skaka.
''Famous? I don't know, but yes I'm Emelie'' Sa jag och skratta. ''And you are?''
''I'm David. And you're Zayns girlfriend, everybody knows who you are'' Sa David och sprang därifrån. Både jag och Zayn brast ut i skratt.
''I think he have been drinking a little bit too much, he's usually never like this.'' Sa Zayn och tog ett bloss från sin cigg. Ett par tjejer stanna upp framför sig och börja pipa.
''Zayn!'' Sa dom efter varandra och gav han en varsin kram. Jag hade ingen aning om vilka det var, men det var antagligen ett par vänner till killarna. Dom alla var lika fina och jag hade nu konkurrent. Zayn gav dom en kram och jag kände hur avundsjukan steg, jag hatade att bli avundsjuk, och ville verkligen inte bli det. Men jag kunde inte motstå. Tjejerna var sjukt snygga, och dom hade nu min största kärlek i sina armar. Tjejerna gick därifrån och jag hade fortfarande min blick mot dom. Jag blev alltid så jävla osäker när jag såg Zayn med en annan tjej, jag kunde lita på Zayn, men det blev ändå jobbigt.
''What is it babe?'' Sa Zayn och la sin hand på min rygg och tröck mig närmare honom. Han kolla mig rakt in i ögonen och jag tror han förståd vad jag tänkte. ''It's only you, I love you.'' Fortsatte han och jag blev genast gladare. Jag gav han en kyss och han besvara den, vi stod där ett tag och sedan gick vi in.

Kommer fortsätta nyårsfirandet på ett nytt kapitel. Vill ni att jag ska skriva en drama fri part kväll, eller en med drama? Om ni vill med drama, kommentera tips. Om inte drama, kommentera ändå ;) pusspuss

Kommentarer
Postat av: Yasmin

Yay! Jag är först :p



Ha med drama!!! Det är alltid roligare >.<



You Go Girl!

2012-03-22 @ 19:41:31
Postat av: "O"

En massa drama! Blir mycket mer spännande att läsa!

By the way, skulle du kunna säga hur man lägger in gif bilder?:)

Kärlek!

2012-03-22 @ 19:46:38
Postat av: Sofia

Talentt!

2012-03-22 @ 19:49:18
Postat av: Anonym

älskar den <3

2012-03-22 @ 19:58:21
Postat av: Anonym

det är ALLTID drama på nyår på alla noveller jag läst.. så vore kul att läsa en utan drama på nyår :)

2012-03-22 @ 20:17:32
Postat av: Elin

Jag vill inte heller ha nått drama ,. Vill bara att det ska vara zayn och Emelie på nyår ! Älskar novellen ! <3 x

2012-03-22 @ 20:27:23
URL: http://mylifeisdance.com
Postat av: johanna

ingen drama , nyår kan väll få vara helt drama fri , tycker jag i alla fall..



asbra kapitel :))))))

2012-03-22 @ 20:30:47
URL: http://johannajensens.blogg.se/
Postat av: Melina

Skit bra!

2012-03-22 @ 20:39:25
Postat av: Sofia

Älskar verkligen novellen!

Kan inte bestämma mig om jag vill ha drama eller inte.. Det är alltid mer spännande med drama, men jag gillar Emelie och Zayn så mycket att jag inte vill att något ska hända mellan dom!! :))

2012-03-22 @ 21:06:47
URL: http://sofiasaiady.blogg.se/
Postat av: Jenny

inget drama det är det på varje nyårs fest i alla noveller ;)

Skit bra

2012-03-22 @ 21:24:38
Postat av: Victoria

Du är så himla duktig! :D jag vill inte ha drama för jag tycker att de är så gulliga ^^ det vore kul om det hände någonting stort, gulligt mellan dem ^^

2012-03-22 @ 21:25:37
Postat av: tilda

Det var superbra!! Du bestämmer. Använd fantasin ;)

2012-03-22 @ 21:44:45
URL: http://onednovell.webblogg.se/
Postat av: Nora

Du är sjukt duktig! Kan inte bestämma om jag vill ha drama eller inte... Inte på nyår kanske.... Kanske kan det vara drama på ett annat sätt... Hhah, MEER! ;) xx

2012-03-22 @ 21:59:26
Postat av: valentina

Dör var bra!!! Alltså jag vet inte heller om jag vill ha drama elr inte men det skulle vara roligt om det hände ngt... Behöver inte va i nästa kapitel men om det hände ngt typ att någon av dom där tjejerna försöker få zayn eller något JAG VET INTE HAHA,men skit bra

2012-03-22 @ 22:10:14
Postat av: frida :)

Aaaah you're the best! And this is the best! Love it! <3

2012-03-22 @ 22:24:08
Postat av: Lovisa :)

Suuuuuperduper!

Du är Asbra på att skriva. Men kanske inte drama på nyår.

Men kanske att fet händer ngt bra/roligt mellan dom senare? :)

2012-03-23 @ 07:06:32
URL: http://lovisaomatilda.blogg.se/
Postat av: alice sjöstedt

i love it! ingen drama på nyår.. :)

2012-03-23 @ 14:52:41
Postat av: Anonym

längtar till nästa :)

2012-03-23 @ 18:45:15
Postat av: Sofia

Längtar till nästa!! :)

2012-03-23 @ 19:45:36
URL: http://sofiasaiady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0