Kapitel 32 - Bradford bad boi Zayn.

''Yeah'' Sa Niall, jag gav han ett litet leende och gick upp för trappan och in till Zayns rum, han satt vid datorn. Jag tror inte han märkte att jag kom in, eftersom han hade hörlurarna inne. Jag gick lugnt fram till honom, sedan la jag mina armar runt om han. Han drog ut sina hörlurar och ett stort leende sprack upp i hans läppar.

Några dagar senare:
''You ready?'' Sa Zayn och log. Vi satte oss ner inne i taxi bilen. Jag sprack upp ett leende, antagligen ett ganska falskt leende. Jag var väldigt glad över att få träffa Zayns familj, men inners inne var jag jätte rädd. Hade aldrig fått träffa min pojkväns föräldrar innan, detta var alltså min första gång.
''Yeah, I guess so.. but what if they don't like me?'' Zayn gav till ett litet skratt, han la sin hand på min kind och hade kvar ett leende.
''You really think so?'' Sa han och rynka med ögonbrynen. ''They will love you, I know it.'' Han böjde sig fram och gav mig en mjuk kyss på munnen. Taxi chauförren gasa och vi vinka av Paul som stog utanför.^

Zayns perspektiv:
Jag kolla på Emelie, hennes ben skaka, hon trumma med händerna på hennes lår, hon rörde på sig, hon bet sig i läppen, hon kunde helt enkelt inte sitta still. Man märkte klart och tydligt att hon var riktigt nervös, vilket hon inte borde vara. Jag vet att dom skulle gilla han, jag menar, varför skulle dom inte göra det? Jag la mina armar runt om henne för att lugna ner henne lite, jag flytta mig närmare henne och hon la sitt huvud på min axel.

''Emelie, Emelie! Wake up'' Sa jag, jag ska lite på henne och hon vakna till.  Hon satte sig upp och gnugga sig i ögonen.
''Where are we?'' Sa hon och gäspa, jag log lite mot henne, hon skulle antagligen bli vettskrämd om hon visste att vi var framme. Hon vände sig mot fönstret och hoppa till när hon såg att vi stog still.
''We're in Bradford babe'' Sa jag och gick ut. Taxi chauförren hjälpte till med att ta ut våra resväskor. Jag kolla mot Emelie som precis stigit av. Hon gick mot oss och hjälpte till med att ta ut bagaget. 

Emelies perspektiv:
En liten tjej kom springades ut från huset vi stog framför.
''ZAYN'' skrek tjejen och omfamna Zayn. Han krama om henne och gav henne en puss på kinden. Eftersom hon var liten antog jag att det var Zayns yngsta syster.
''Hi sis, I've missed you'' Sa Zayn och tog tag i hennes hand. ''That's Emelie, the girl I talked about, remember?'' Sa han och peka mot mig.
''Hello'' Sa jag och böjde mig ner lite , jag sträckte fram min hand och hon gjorde detsamma.
''I'm Emelie'' Sa jag och log.
''I'm Safaa'' Sa hon och log. Två andra tjejer kom ut och jag kände hur nervositeten steg. Dom var lite äldre, en av tjejerna var iallafall äldre än både mig och Zayn. Snart skulle jag få träffa föräldrarna, dom skulle få se mig för första gången, jag bad till gud att jag gjorde ett bra första intryck. Tjejerna omfamna Zayn och sedan kom dom till mig.
''Hi, you're Emelie right? Nice to meet you. I'm Doniya'' Sa den äldsta tjejen. Hon sträckte fram sin hand och det gjorde jag också.
''Yes, I'm Emelie. Nice to meet you to'' Den andra tjejen kom fram till mig och sträckte fram sin hand.
''I'm Waliyha'' Sa tjejen och log. ''Nice to meet you''  fortsatte hon.
''I'm Emelie, nice to meet you too'' Sa jag. Sedan kom dom ut, hans föräldrar.. mitt hjärta börja dunka till max. Det kanske var överdrivet, dom är ju två helt normala människor, varför ska jag vara så jäkla nervös? Men om det gick dåligt med föräldrarna, om dom ogillar mig, då går det helt enkelt dåligt för mig och Zayn då också. Dom båda omfamna Zayn, dom båda såg vädligt glada ut. Sedan kom mamman fram till mig, jag visste ännu inte vad hon hette men hoppades på att få veta snart.
''Hello, you must be Emelie?'' Sa hon och gav mig ett varmt och fint leende.
''Yeah, I'm Emelie'' Sa jag och skaka hand med henne.
''I'm Patricia, Zayn's mum. Lets hug'' Sa hon och börja skratta, hon gav mig en varm kram. Sedan kom hans pappa fram.
''I'm Yasser, nice to meet you'' Sa han och vi skaka hand. Vi alla börja gå in mot deras hus. Det var stort och nyrenoverat.
''Let's show you around'' Sa Zayn och la ner vårat bagage vid ytterdörren, han la sin hand på min rygg. Vi gick upp för en trappa som log vid hallen, bredvid trappan fanns kök och varddagsrum. Vi gick upp och kom upp till en hall som hade ungefär 4 dörrar. Vi steg in till ett rum.
''This is my room'' Sa han och slängde sig på sin säng, det var ingen dubbelsäng, bara en enkel säng. Rummet var ganska killaktig, planscher med vita väggar.
Jag slängde mig bredvid han och la min hand på hans bröst.
''They love you'' Sa Zayn och kolla mig rakt in i ögonen,
''And how exactly do you know that?'' Sa jag och luta mig mot min axel.
''I can see it, in their eyes'' Jag börja skratta och gav han en kyss.
''Well, I hope they do'' Sa jag och log.
''What time is it?'' Sa Zayn samtdigt som han ställde sig upp och öppna upp sin resväska.
''Almost 6'' Sa jag och satte mig upp.
''Yay you know what that means?'' Sa han och sken upp i ett leende.
''What?''
''DINNER'' Sa han, jag brast ut i skratt.

Jag satte mig framför Zayn, bredvid Doniya. Bordet var fullt med mat, hela hans familj satt runt matbordet. Alla börja ta för sig.
''You want chicken?'' Fråga Patricia vänligt och gav en blick mot kyckling fileerna som stog på bordet.
''Yeah sure'' Sa jag, samtidigt som jag precis skulle ta en file från tallriken hann hon före och tog tag i en file och la på min tallrik.
''Thank you'' Sa jag och börja hugga i mig, precis som alla andra. Jag satt för det mesta tyst och snegla då och då på Zayn som kolla på mig.
''So tell me, where do you live Emelie?'' Frågade Patricia och drack från vattnet hon hade framför sin tallrik.
''Ehm, I live in Sweden, Stockholm. But me and a friend are moving to London next month''
''Really, how come?'' Fråga Doniya.
''We're gonna study here, for a year'' Alla nicka till när jag sa det där.
''So you guys are leaving to London in three days, right?'' Fråga Yasser, Zayns pappa dåra.
''Yes we are'' Sa Zayn. Alla verka lite besvikna när han sa det, jag kunde tänka mig. Han var ju knappast hemma. ''But we will be back soon'' Sa Zayn och alla sprack upp ett leende. Vi åt upp våran mat och satt kvar där i minst en timme.

''Emelie'' Sa Zayn och nicka utåt. ''Come'' Sa han och ställde sig upp och tog tag i sin disk. Jag gjorde det samma och vi gick ut.
''You're family is nice'' Sa jag och tog tag i Zayns hand. Jag släppte den i samma sekund, han tog upp ett cigg paket och tände en cigg. Han stoppa in pinnen i munnen på han och tog ett bloss.
''As I said before, they love you'' Sa Zayn och tog tag i min hand igen. Vi tog en promenad runt området han bodde på. Vi fortsatte att gå, hand i hand. Tillslut gick vi förbi en tom lekplats, det va helt mörkt, jag släppte taget om Zayns händer och börja gå snabbt mot gungorna.
''Zayn, come!'' Sa jag lite glatt och han börja gå efter mig. Jag satte mig på en av gungorna, det fanns en lampa som lysste över gungorna, annars var det helt mörkt. Zayn satte sig på gungan som fanns bredvid.
''This town is cozy'' Sa jag och kolla ut på området. Det va bokstavligen helt tomt. Även fast det bara vara klockan 8.
''I know, I've missed it'' Vi satt kvar där en stund, tysta. Sedan hörde jag ett par ungdomar, grabbar. Det blev högre och högre. Till slut var dom bara ett par meter ifrån oss.
''Zayn?'' Skrek en av dom, Zayn små gick mot killarna och hälsa på alla. Om dom va lite mindre skulle jag gått fram och hälsa, nu var dom kanske 11 - 12 och jag hade ingen stor lust att gå fram och skaka hand med typ 15 personer. Det kom iallafall tre personer fram till mig och hälsa, antog att det var Zayns närmaste vänner här. Jag hälsa på dom och dom stod kvar och snacka lite. Sedan kom resten av killarna och vi stod där lite och snacka.
''So, for how long will you be here?'' Fråga en av killarna till Zayn.
''Hmm.. for three days'' Sa Zayn.
''Man, you always leave the same second you come'' Sa en av killarna och verka besviken.
''We gotta go now'' Sa en annan. Vi sa hejdå och dom stack. Jag kolla på Zayn som kolla på mig. Vi log lite sedan avbröt Zaynvåran tystnad,
''Old friends'' Sa han och log sitt typiska leende - lite snett.
''I got that'' Sa jag och börja skratta. Jag sparka bort lite sand från marken, sedan slog det mig - varför gungar jag inte? Jag ställde mig upp på gungan och kollade på Zayn som hade en konstig blick mot mig. Jag börja gunga i fullfart. Jag satte mig ner på gungan och gunga. Jag kollade på Zayn som ställde sig upp och börja gunga ännu mer.
''Zayn!'' Sa jag samtidigt som jag skratta. Han stoppade gungan och den stanna upp, han gav mig en kyss och tog tag i min hand. Sedan börja vi gå hemmåt.

Sådärja! Blir nog ett till kapitel, påbörjar det ikväll. Det är bara att kommentera. MYCKET TACK! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

sinnes bra!

2012-03-02 @ 21:02:22
Postat av: Valentina

Skit BRA <3

2012-03-02 @ 21:13:27
Postat av: johanna

åh sjukt bra , vill bara ha mer hela tiden :DDD

2012-03-02 @ 21:41:57
URL: http://johannajensens.blogg.se/
Postat av: Anonym

sjukt bra den e, lika bra som de andra delarna :)

2012-03-02 @ 21:55:27
Postat av: Emelie

Aaa, den är så bra!!

2012-03-02 @ 22:39:52
Postat av: Anonym

mer!!

2012-03-02 @ 23:04:14
URL: http://eemso.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hur bra som helst!! <3 vill bara ha mer

2012-03-02 @ 23:26:49
Postat av: Sofia

Det är så grymt bra!! Älskar den verkligen! :D

2012-03-03 @ 00:15:55
URL: http://sofiasaiady.blogg.se/
Postat av: frida :)

Åh va häääärligt. Älskar det här! <3

2012-03-03 @ 02:20:29
Postat av: Julia

Guuuuuuuud så bra !!!<33

2012-03-03 @ 07:20:41
Postat av: Melina

Fett bra!

2012-03-03 @ 08:22:59
Postat av: Emelie

Är i Trysil och har inte läst sen typ jättelänge sen så nu fick jag extra mycket att läsa. Men Jättejättebra!

2012-03-03 @ 09:43:20
Postat av: Matte

MEER GRYMT! :)

2012-03-03 @ 13:22:08
Postat av: Anonym

SKITBRA! Kul att du kommit i gång med skrivandet, nya kapitel hela tiden nu ju! Creds till dig bruden! :D

2012-03-03 @ 14:54:19
Postat av: Yasmin

Yay!

Tur att hans familj gillar henne :)



You Go Girl!

2012-03-03 @ 16:33:24
Postat av: Nicole

skit bra som vanligt!!Xx

2012-03-03 @ 20:36:55
Postat av: Anonym

Man kan inte sluta läsa din novell. För att den är så bra ;-)

2012-03-03 @ 21:11:45
Postat av: Anonym

Längtar till nästa ;) för den är så grymt bra :)

2012-03-03 @ 21:37:55
Postat av: Lovsia

Superbra du har en talang när det gäller att skriva! ;)

2012-03-04 @ 11:15:46
URL: http://http:/lolloa.devote.se
Postat av: Anonym

Längtar tills nästa !

2012-03-04 @ 20:04:31
Postat av: Anonym

Bästa ju nästa

2012-03-04 @ 20:44:40
Postat av: Mirjam

Du är bäst!!! Älskar!!!!

2012-03-05 @ 16:30:30
Postat av: Nora

mer,mer,mer,mer,mer,mer,mer,mer!! :)

2012-03-05 @ 19:43:08
Postat av: Moa

snälla skriv!! vill ba ha mer!!:))

2012-03-07 @ 15:30:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0