Kapitel 39 - Back to school.

''okay, I could never get tired of plans.'' Sa jag och blinka mot han. Vi båda brast ut i skratt. Vi slängde av oss våra kläder och la oss under täcket. Den här kvällen har vart helt underbar, som jag sa innan. Bästa ny års firandet, ever. Med en helt underbar kille, och underbara vänner. Drama fri och, ja.. den har vart helt underbar. Zayn la sig över mig och börja kyssa mig. Bra avslut av kvällen också.

B3b415da58c611e19896123138142014_7_large
Jag vakna till, stressad, över att min väckarklocka inte ringt. Jag satte mig upp hastigt och luta mig mot sängbordet och tog tag i min mobil. Jag låste upp den och såg klockan, 07.37. Nemen va skönt, då får jag sova i tjuga minuter extra. Jag la mig ner bredvid Zayn som sov, han andades tungt. Jag vred och vände i ungefär tio minuter och insåg att det inte gick att sova. Jag tog tag i min mobil ännu en gång och klicka mig in på twitter. Ny tweet.
- Going to my school today for the first time, nervous!
Skrev jag, 1 minute senare fick jag en massa tweets. Vissa som frågar vart jag ska gå, när jag ska börja, och så vidare. Tänkte inte svara vart jag ska börja. Jag klicka på svara på en av tweeten.
- I'm starting tomorrow, today we're having a meeting and stuff.
Jag har alltid varit en av dom därra som velat prova på High school, både jag och Sandra har det. Vi skulle egentligen till USA i ett år, men det sket sig då vi båda inte kunde. Så vi bestämde oss för London, vi skulle egentligen till två olika värdfamiljer. Men vi ville uppleva det här tillsammans, därför har vi hyrt en lägenhet i ett år ungefär. Men vi kan va kvar här hur länge vi vill. Skulle vilja vara kvar här efter vi blir klara, vi båda blir ju trots allt 19 år. Men det bror på vad våra föräldrar tycker. Jag satte mig upp försiktigt, för att inte väcka Zayn. Men det gick inte så bra, då min alarmklocka på mobilen ringde och Zayn satte sig upp hastigt. Jag stängde av alarmklockan snabbt och kolla på Zayn som halvsov.
''Goodmorning'' Sa han tyst med en hesröst. Jag log mot han, av någon konstig anledning tyckte jag att hans röst på morgonen alltid va så.. sexig?
''Good morning, go to sleep you. I'm getting ready.'' Sa jag och la min hand på hans kind. Han luta på sitt huvud mot sin axel och log.
''No, I wanna kiss you goodbye.'' Sa han, jag log och satte mig upp. Jag gick genom min och Sandras lilla lägenhet och kom till Sandras rum. Vi båda på en liten tre, mitt i Londons stan. Som tur, nära till killarnas lägenhet och nära till vår skola. En buss mot skolan, och efter fem minuter är vi framme. 
Jag knacka på Sandras dörr och hörde någon skrika,
''Come in'' Lite tyst sådär, när jag kom in såg jag Sandra stå upp, hon såg jävligt trött ut. Och Harry som by the way också såg trött ut, sitta på sängkanten.
''Good morning.'' Sa Sandra och Harry i mun på varandra.
''Good morning, just wanted to make sure you were up.'' Sa jag och nicka mot Sandra. Jag stängde igen dörren och gick in på mitt rum, tomma rum. Zayn låg på min säng, han såg klar vaken ut. Stackarn, killen som alltid brukar vakna vid ett vaknar vid åtta.
''Hello.'' Sa jag och gick mot min gaderob, jag valde ut det första jag såg. Ett par svarta jeans och en blus. Jag satte på mig det snabbt och satte mig framför spegeln för att sminka mig lätt, och sedan platta håret.

Jag var klar och gick mot köket för att äta något, eftersom vi precis flyttat in hade vi inte så mycket i kylskåpet. Men vi hade ändå frukost. När jag kom till köket satt Harry och Sandra färdigfixade, Harry skulle skjutsa oss till skolan. Zayn kom efter mig och vi satte oss bredvid Harry och Sandra som var upptagna med sin egna konversation.

Jag drog på mig mina svarta låga converse, min skinjacka och en ryggsäck och vi alla gick ut mot bilen. Vi satte oss ner, jag och Zayn satte oss där bak.
''Are you nervous?'' Fråga Zayn, jag visste egentligen inte om jag var det. Det verka iallafall inte det.
''Hm.. not really. I'm happy I have Sandra by my side.'' Sa jag, Sandra vände sig om samma sekund hon hörde sitt namn och log mot oss. Harry gasa och vi va nu påväg till våran nya skola. När vi kom fram gick vi av bilen. Alla fyra, vi gick en massa blickar. Det var då nervositeten steg, jag hatade blickarna man fick när man börja i en ny skola. Jag vet ju själv hur det är när en ny person börjar på skolan, man kollar ju på personen och undrar vem fan det är? Det blev fler och fler blickar mot oss, folk peka, viska och så vidare. Jag luta mig mot bilen och Zayn ställde sig bredvid mig. Då slog det mig, vafan. Harry och Zayn är ju förfan med i Englands hetaste band, fan. Såklart att vi får blickar? Jag luta mig mot Zayn och sa,
''You should go, everybody is staring.'' Jag viska det, jag var rädd att någon skulle höra. Zayn gav mig en kyss. Kändes inte alls bra, med tanke på att vi hade allas ögon på oss. Harry och Zayn satte sig i bilen och dom åkte iväg. Sandra ställde sig bredvid mig och tog tag i min hand och vi börja gå mot skolan. Fortfarande med blickar runt om oss. Även fast vi inte sa något, tänkte vi båda likadant.

''So here's your locker.'' Sa skolans rektor och räckte fram två nycklar till oss. Som tur var våra skåp bredvid varandra. Korridoren var helt tom, antagligen var alla redan på lektion. Rektorn ledde oss genom korridoren och stanna upp framför ett klassrum. ''So this is your classroom, and your class is in there. You wanna meet them?'' Sa hon vänligt och log mot oss. Jag och Sandra utbytte blickar. Vi börja skratta.
''Hm, I don't know.'' Sa jag och log. Sandra börja skratta.
''You don't have to go in, you can just see how they look like and how your classroom looks like.'' Sa rektorn och öppna dörren. Vi alla tre stack in våra huvuden i klassrummet, det var en klass på 30 personer. Alla såg olika ut, men deras blickar mot oss var lika. Jag hade sett vissa tjejer utanför, och vissa killar som glott på oss innan. Alla blev tysta när vi kolla in. Klassrummet var stort, inget speciellt. Såg ut precis som i Sverige. Rektorn stängde igen dörren och vi gick genom korridoren och in till rektorns kontor. Vi satt där ett tag och sedan gick vi ut därifrån. Det första Sandra gjorde var att ringa upp Harry. När vi kom ut till korridorerna igen var det full packat. Jag blev nervös, såklart fick vi blickar. Men inte lika mycket som när vi var ute med Harry och Zayn. Vi hade fått en massa böcker från rektorn så vi var tvungna att lämna dom i vårt skåp. Vi gick mot våra skåp och stanna upp framför dom.
''Det känns så jävla skönt att vi kan snacka hur mycket vi vill på svenska utan att någon förstår.'' Sa Sandra, jag börja skratta och la i allting i en hög i mitt skåp.
''Haha, Sandra. Du tänker exakt likadant som mig.'' Sa jag och vi brast ut i skratt. Vi låste våra skåp och gick ut i skålgården, det var fullt med ungdomar. Vi ställde oss i vägen, efter ungefär två minuter såg vi en svart bil svänga in och stanna upp framför oss. Dörren öppnades och ur bilen klev Harry. Han gav både mig och Sandra en kram.
''Where's Zayn?'' Fråga jag samtidigt som jag satte mig ner i baksätet av bilen.
''At home, he was asleep when I left.'' Sa Harry och vred på ratten och gasa. ''Do you want me to give you a ride home or should we go straight to our place?'' Fråga Harry samtidigt som han kolla efter bilar i korsningen vi var på.
''Hm.. I need to go home.'' Sa jag och log.
''Then I'll drive to your place. What about you Sandra?''
''I'm coming with you.'' Sa Sandra.

Kommentera! Kanske går för fort fram, men ni anar inte!! är så jävla excited att skriva dom kommande kapitlena. MYCKET KOMMER HÄNDA!! kommentera kommentera!

Kommentarer
Postat av: Anonym

BRA!!! Älskar <3 <3

2012-03-25 @ 17:29:29
Postat av: Emelie

Varför är du så bra på att skriva?? :O :D

2012-03-25 @ 17:38:56
Postat av: valentina

ÄLSKAR DIN NOVELL!!!!! Längtar...

2012-03-25 @ 18:23:35
Postat av: frida :)

Tummen upp :D

2012-03-25 @ 18:26:06
Postat av: 🐸

Sjukt bra! Längtar så!!!

2012-03-25 @ 19:19:39
Postat av: Yasmin

Alltså du är bara för mycket! När du skriver din lilla kommentar där nere, blir jag helt...sdlfhunbdbbhdfgbvhjv, typ.



MEN JAG VILL VETA VAD SOM SKA HÄNDA ;-)



You Go Girl!

2012-03-25 @ 19:46:58
Postat av: Lovisa

Vill veta vad som kommer hända nuuuuuu!

2012-03-25 @ 20:21:17
URL: http://lovisaomatilda.blogg.se/
Postat av: Sofia

Fortfarande SKIIIIT bra!! :D Är jätte nervös för vad som ska hända, haha :)

2012-03-25 @ 20:27:32
URL: http://sofiasaiady.blogg.se/
Postat av: lisa

hur bra som helst! vill bara ha mer! <3

2012-03-25 @ 21:55:34
Postat av: Nora

förlåt för mitt språk men, förjäääävla bra!!!

2012-03-25 @ 21:56:04
Postat av: tilda

Sjukt bra!

2012-03-25 @ 22:05:39
URL: http://onednovell.webblogg.se/
Postat av: Johanna

Waah , blir helt till mig när jag läser din lilla kommentar i slutet , åhh va jag längtar till nästa !!!!!

2012-03-25 @ 22:27:53
URL: http://johannajensens.blogg.se/
Postat av: Anonym

Alltså att sluta läsa denna novell är som att sluta lyssna på 1D, vilket är omöjligt för mig!



Jag förstår inte hur man kan sluta :c

2012-03-26 @ 18:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0