Kapitel 40 - Leave me alone.

''At home, he was asleep when I left.'' Sa Harry och vred på ratten och gasa. ''Do you want me to give you a ride home or should we go straight to our place?'' Fråga Harry samtidigt som han kolla efter bilar i korsningen vi var på.
''Hm.. I need to go home.'' Sa jag och log.
''Then I'll drive to your place. What about you Sandra?''
''I'm coming with you.'' Sa Sandra.

Första dagen i skolan. Det jobbigaste med att börja i en ny skola måste nog vara deras klassrums system. Jag och Sandra var som två vilsna hön, vi hade biologi bok i ena handen och schemat i andra.
''Men, vilket klassrum var det nu igen? Vi börja om tre minuter.'' Sa Sandra, ''Kom igen nu.'' Fortsatte hon för att stressa mig, jag var ju faktiskt ganska seg.
''Klassrum H23.'' Sa jag. Vi kolla på ett av klassrummets skyltar, vi befann oss just nu vid klassrum G21.
''Men vafan Emelie, vi är vid G21? Fan va komplicerat det ska vara då, kunde dom bara inte gjort som i Sverige och bara göra det lätt? eller vänta jag frågar killen som kommer mot oss.'' Sa Sandra, en blond kille med bakåtslickat hår gick mot oss. Blåa chinos och en vit tshirt.
''Excuse me.'' Sa Sandra och killen stanna upp.
''Yeah?'' Sa han och kolla förvånat på oss.
''Do you know where classroom H23 is?'' Fråga Sandra.
''Yeah, just follow me.'' Sa han och vi gick efter han. ''Biology right?'' Fortsatte han och vi nicka.
''Yeah.'' Sa jag.
''Me too, welcome to our class.'' Sa han vänligt och log varmt mot oss.
''Thank you.'' Sa jag och Sandra i mun på varandra. Vi stanna upp framför ett klassrum vi precis gått förbi, jag och Sandra utbytte blickar och brast ut i skratt.
''Oh really? Did we just pass by our classroom?'' Sa jag och nästan skämdes över hur dumma vi var. Den blonda killen brast ut i skratt, sa han hans namn? eller? Vi klev in i klassrummet, båda nervösa över den första lektionen. När vi steg in vändes alla blickar mot oss och läraren lös upp i ett leende,
''Oh, you're here! Welcome girls.'' Sa hon och log varmt mot oss. ''Take your seat there, and there'' Fortsatte hon och peka mot två olika bänkar, fan, jag sitter i andra sidan klassrummet och Sandra i det andra. Vi satte oss ner och nervositeten steg.
''So guys, you all know that we now have two new girls in our class. And I thought that we all could introduce yourselfs?'' Sa Läraren och höjde på ögonbrynet och blickade alla i klassrummet. ''I could start, I'm Alfreda, your new biology and english teacher.'' Alla i klassrummet presentera sig, och sedan var det vår tur. Oh nej.
''I'm Emelie.'' Var det enda jag fick fram.
''And I'm Sandra.'' Alla hade sina blickar mot oss, och alla nicka till.

Vi klev ut ur klassrummet, jag nästan sprang till Sandra. Hon gav mig en blick och vi båda pusta ut.
''So.. That was interesting.'' Sa Sandra och flina.
''Svenska, tack.'' Sa jag och vi båda fick till ett litet skratt. Vi gick sakta genom korridoren som ledde till vårat skåp, korridoren va packad med skrikande ungdomar. Vissa hade sina blickar mot oss. Kanske dags att bli van? Vi stanna upp framför våra skåp och det första jag gjorde när jag låste upp skåpet var att ta ut schemat,
''Vad har vi nu?'' Fråga Sandra och ställde sig bredvid mig och luta sig närmare för att kolla på schemat.
''Engelska, skönt. Då slipper vi lära känna ännu en ny lärare.'' Sa jag utan att tänka mig för, det är ju typ det enda vi kommer få göra dom kommande månaderna.
''Det är dock det enda vi kommer få göra dom kommande veckorna.'' Sa Sandra och himla med ögonen och stängde igen sitt skåp.
''Tänkte precis samma sak.'' Sa jag och vi börja gå mot Engelska lektion, samma klassrum, samma lärare.

''Today I want us to concentrate on the oral part. I'm gonna divid you in groups of four and you have to tell things about you.'' Ohnej, ska vi verkligen delas in i grupper och ska vi snacka om oss själva? Fan. Jag ska precis få delas in med random people och berätta om mig själv.
''Emma, Cassi, Adrian and Rick is one group.'' Fyra pers i klassrummet ställde sig upp samtidigt, antog att det var dom. Dom satte sig vid ett bord längst bak i klassrummet.
''Aiden, Sandra, James and Abbey.'' Fan, fan också! Jag ville ju vara med Sandra.
''Emelie,'' Sa läraren. Vem skulle jag hamna med då? ''Jonathan, Sarah, and Charles.'' Jag visste inte vad jag skulle göra, utan att jag ens hann tänka hade jag tre främlingar runt om mig.
''Hi, nice to meet you.'' Jag vände mig om och möttes av ett par klarblåa ögon, ''I'm Sarah.'' Sa tjejen och la sitt perfekta, långa svarta hår åt sidan. Jag mumla fram ett hej och vände mig mot killarna som satt tysta och kolla, jag visste inte vem som var vem.
''I'm Charles, so nice to meet you!'' Sa killen med tandställning, glasögon och kläder som såg ut att vara från 80 talet. Han grimisera lite konstigt, jag tror han försökte le.
''And I'm Jonathan.'' Sa den andra killen, han hade mörk blont hår, som föresten hade för mycket vax i. Gröna ögon, påminde mig lite om Zayns ögonfärg. Man såg på han att han var typiskt sådan kille som visste att han såg bra ut. ''Well you can start telling stuff about you?'' Fortsatte han, på ett flirtigt sätt.
''Sure.'' Sa jag och försökte att vara så trevlig som möjligt.

Jag hade precis slutat prata om mig, tog drygt 2 minuter. Alla hade sina blickar mot mig, Charles med sin grimas, Sarah med sitt vänliga leende och Jonathan med sitt flirtiga leende.
''You didn't tell us if you had a boyfriend.'' Sa Jonathan. Det hade egentligen inget med han att göra.
''Jonathan!'' Sa Sarah och putta till han. Jag visste inte vad jag skulle göra, jag höll mig själv i handen, mina kinder hettades till och jag kunde tänka mig hur röd jag var. Det blev tyst och som tur var svara jag inte på frågan. Dom andra börja snacka om sig själva. Och såklart när Jonathan skulle snacka om sig själv, satt han för det mesta och skröt om hur många medaljer han har vunnit på fotboll och hur många tjejer han har vart med. Like I care. Skol klockan ringde och alla rusa ut från klassrummet. Jag mötte upp Sandra vid utgången och vi båda flina mot varandra.
''Guess what.. Jag hamna med en av drygaste tjejen ever. Hon frågade varför vi va med Harry och Zayn. Visste fan inte vad jag skulle svara..'' Sa Sandra.
''Ärligt? Stackarn.. Vad svara du?'' Fråga jag.
''Inget, det blev helt tyst i gruppen och.. shit det va så pinsamt.'' Sa Sandra. Vi stanna upp framför våra skåp och slängde in Engelska böckerna.
''Du vill inte veta vem jag hamna med, världens mest självsäkra kille. Han va sjukt jobbig, han flirta jätte mycket och satt och skröt om alla tjejer han haft till det med och alla medaljer han fått.'' Sa jag och himla med ögonen och stängde igen mitt skåp. ''På tal om trollen.'' Sa jag och nicka till mot Jonathan som var påväg mot oss.
''Hello again.'' Sa han, självsäkert och väldigt flirtigt. ''And you are?'' Sa Jonathan och sträckte fram sin hand till Sandra, hon tog tag i hans hand och dom skaka.
''Sandra.'' Sa hon, hon verka väldigt obekväm.
''Ayo! Nick!!'' Skrek Jonathan och en kille med brunt hår kom mot oss.
''This is Nick.'' Sa Jonathan. Vi nicka mot han. ''Nick, this is our future girls.'' Sa Jonathan, dom brast ut i skratt medans jag och Sandra gav varandra blickar. Ohnej, har Jonathan en dubbelgångare? Två självsäkra och flirtiga killar.
''Vad har vi nu?'' Fråga jag till Sandra. Innan hon ens svara avbröt Jonathan oss, shit vafan ville killen?
''And they're Swedish girls. Didn't know Swedish girls was this hot.'' Sa han och blinka mot oss. ''Talk English please, you're in England now.'' Fortsatte han. Både jag och Sandra log osäkert mot dom.
''Lunch.'' Sa Sandra.
''Okej, kom. NU!'' Sa jag till Sandra. Vi gick därifrån, när jag vände mig om stog Nick och Jonathan kvar vid våra skåp och dom bet sig på läpparna. Jag rös till och himla med ögonen, på riktigt? Kommer vi verkligen få stå ut med dom i ett år? 

Vi satte oss ner på ett runt bord mitt i matsalen. Matsalen var verkligen packad.
''Is it okay if we sit here?'' Sa en röst bakom mig, jag vände mig om snabbt, och såklart står Nick och Jonathan där. Vad vill dom? Jag kolla på Sandra som kolla på mig, jag vet att vi båda inte ville det. Men vi båda hade svårt till att säga nej.
''Sure'' Sa Sandra och dom slog sig ner bredvid oss.
''So, you didn't answer my question. Do you have a boyfriend?'' Sa Jonathan.
''Yes Jonathan, I have a boyfriend.'' Sa jag, jag kolla på Jonathan som kolla på Nicka. Båda flina mot varandra, vafan var deras problem?
''And what about you?'' Fråga Nick och nicka till mot Sandra. Sandra kolla på mig och sedan tillbaka på Nick.
''Yes.'' Sa Sandra. Snälla, gud. Gör så att dom lämnar oss ifred nu.
''Is it someone I know?'' Fråga Jonathan, seriöst? ska vi ha ett förhör nu också?
''Maybe.'' Sa jag och ryckte på axlarna. Jag tvivla på att han inte visste vem Zayn var, ville bara inte berätta det.
''Is it Zayn Malik maybe?''
''Yes.'' Sa jag. Jonathan gav en underlig blick mot Nick och dom börja små skratta.
''And that's funny because..?'' Fråga jag.
''Just funny.'' Sa han och ryckte på axlarna. Nej nu får det vara nog.
''Sandra, shall we go?'' Sa jag och höjde ögonbrynen.
''Yes.'' Sa hon och vi gick därifrån, kjag vände mig om och såg att killarna hade sina blickar mot oss. Skulle dom någonsin få lämna oss ifred? Vi gick ut ur matsalen och möttes av Sarah.
''So I saw you sitting with Nick and Jonathan.'' Sa hon. Vi nicka till och hon börja skratta. ''Oh, btw I'm Sarah.'' Sa hon och skaka hand med Sandra.
''So, who are they really?'' Fråga jag och hon fick till ett litet flin.
''You know, the boys who think they are the greatest, they think they can get whatever they want, everybody at this school know who they are, and we all know that they're jerks.'' Sa Sarah. Skönt att vi inte är dom ända som tycker så. ''And oh btw, keep away from them.'' Sa hon och gick därifrån. Vad mena hon egentligen med det? Jag skulle iallafall aldrig släppa in dom i mitt liv.

Ojojoj, vad händer nu? Kommer dom någonsin lämna dom ifred nu när dom vet att tjejerna är upptagna? Kommentera vad ni tror händer, jag har iallafall planerat en hel del. And I promise, you gonna love it ;) Vi gör en deal, 40+ kommentarer och kapitlet är erat? Jag har redan påbörjat nästa ;)

Kommentarer
Postat av: Emma

mer! :D

2012-03-26 @ 19:21:24
Postat av: johanna

åhh ja vill ha nästa!!!!

as bra btw ;)))

2012-03-26 @ 19:24:15
URL: http://johannajensens.blogg.se/
Postat av: Sofia

Aaaaaahhh det är så bra!! Jag vet inte vart jag ska ta vägen, haha! Sitter och uppdaterar hela tiden ihop om ett nytt kapitel!

Hoppas VERKLIGEN inte att någon av Emelie och Sandra ska börja gilla någon annan kille... He.he!

2012-03-26 @ 19:28:02
URL: http://sofiasaiady.blogg.se/
Postat av: Carolina

Älskar det <3 Längtar till nästa kapitel.............

2012-03-26 @ 19:30:14
Postat av: Anonym

Siiiit braaaa!!!

2012-03-26 @ 19:32:26
Postat av: Tins

Skiit bra!!

2012-03-26 @ 19:44:09
Postat av: Anonym

åh bara det inte blir kaos mellan zayn och emelie haha :)

2012-03-26 @ 19:47:01
Postat av: Melina

Sjukt bra!

2012-03-26 @ 19:54:02
Postat av: Anonym

yey bästa <3 <3

2012-03-26 @ 20:10:31
Postat av: Anonym

bra ju älskar den ;)

2012-03-26 @ 20:11:07
Postat av: Lovisa :)

åh herregud va dryga killar.. xd älskar din novell! kram :)

2012-03-26 @ 20:19:44
Postat av: Sofia

Jaaaaa jag vill ha nästa kapitel!! Du förstår inte hur bra din novell är! Jag är helt besatt, verkligen! Det är illa, haha! :)

2012-03-26 @ 20:19:51
URL: http://sofiasaiady.blogg.se/
Postat av: michelle

lägg ut den det är inte roligt !! <3

2012-03-26 @ 20:25:34
Postat av: madde

grymt !

2012-03-26 @ 20:26:47
Postat av: johanna

snälla lägg upp nästa

2012-03-26 @ 20:39:39
URL: http://johannajensens.blogg.se/
Postat av: johanna

snälla lägg upp nästa , desperat här :ooo

2012-03-26 @ 20:40:01
URL: http://johannajensens.blogg.se/
Postat av: Lovisa :)

Haha dryga killar på hög nivå!

Skriv nästa! :D

2012-03-26 @ 20:54:01
URL: http://lovisaomatilda.blogg.se/
Postat av: Anonym

jättebra mera!:)

2012-03-26 @ 20:56:01
Postat av: Anonym

MEN OMG VA INTE TASKIG LÄGG UPP !!!!!!!!!!!! och om dom därra killarna förstör mellan dom kmr jag dööö

2012-03-26 @ 20:57:39
Postat av: Anonym

asså shit vill gråta tyyppppp

2012-03-26 @ 20:58:31
Postat av: Anonym

Skynda dig med nästa kapitel! Ska bli spännande att läsa!

2012-03-26 @ 20:59:12
Postat av: Jenny

Hahahahaha omg vad jag garvade åt Emelies små tankar med sej själv ! "Ska vi ha förhör nu också" Hahahaha

you go girl ! :D Nej men skämt åtsido ! Grymt kapitel och en grym novell ! :)

2012-03-26 @ 21:00:05
URL: http://adirectionstory.blogg.se/
Postat av: Emelie

Superbra! Jag tror killarna kommer vara på o försöka typ få dom . : p

2012-03-26 @ 21:00:12
Postat av: Sofia

Vilket grymt kapitel!

2012-03-26 @ 21:03:11
Postat av: eli

2012-03-26 @ 21:20:46
Postat av: eli

hejhej , sjukt bra !! <3 älskar .. <3 keep it up !

2012-03-26 @ 21:21:31
URL: http://mylifeisdance.blogg.se/
Postat av: Anonym

mer !:P

2012-03-26 @ 21:28:11
Postat av: tilda

grymt!

2012-03-26 @ 21:35:08
URL: http://onednovell.webblogg.se/
Postat av: valentina

Underbar haha älskar din novell:-) undra vad som kommer hända

2012-03-26 @ 21:51:22
Postat av: Anonym

skitbra!!!

2012-03-26 @ 21:58:34
Postat av: frida :)

Nej men herregud va spännande! Läängtar som tusan tills nästa :D

2012-03-26 @ 22:20:30
Postat av: Lisa

jätte jätte bra! :)

2012-03-26 @ 22:22:14
Postat av: Hanna

OMFG!!! Så jävla bra!!!

2012-03-26 @ 22:28:36
Postat av: michelle

kom igen lägg ut den !!

2012-03-26 @ 22:31:57
Postat av: Hanna

OMG jag älskar dig , länktar tills nästa kommer ut !!

2012-03-26 @ 22:32:38
Postat av: Victoria

Sattsa på 1D författare ?? det tycker ialla fall jag !! :D <3

2012-03-26 @ 22:33:31
Postat av: Anonym

kan du inte lägga ut den nu bara det är nästan 40 kommentarer !!

2012-03-26 @ 22:34:30
Postat av: michelle

lyssna ! för dig är det roligt för oss är det döds hot !!! <3

2012-03-26 @ 22:35:06
Postat av: rebecka

snälla lägg ut den nu måste sova snart :s

2012-03-26 @ 22:44:00
Postat av: Carolina

vi är dina fans tycker inte du att vi förkänar dethär !!

2012-03-26 @ 22:44:52
Postat av: petra

snälla snälla jag kommer vara en zommbi i skolan imorgon (föör trött) om du inte lägger ut den nuuuu !

2012-03-26 @ 22:46:16
Postat av: michelle

JAAA DET ÄR 40 ST KOMMENTARER , LÄGG UT DEN NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU !!!!!!!!!!

2012-03-26 @ 22:46:57
Postat av: Anonym

omg mer. tack .merrrrr

2012-03-26 @ 22:49:23
Postat av: Sofia

Bara lilla jag som kommenterar igen, haha!



Tycker det är dags nu! JAG ÄR JÄTTE NERVÖS ÖVER VAD SOM SKA HÄNDA, haha! Lägg ut näästa :DD

2012-03-26 @ 22:51:40
URL: http://sofiasaiady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0