Kapitel 43 - By myself, then you came

''But that's just the way he is, he's provoking you just by treating me that way. But I won't let him treat me bad anymore.''
''I'm gonna..-'' Sa han, men innan han ens börja snacka avbröt jag han med att lägga mitt finger på hans mun.
''You're not doing anything.'' Sa jag och skaka på huvudet, han bet sig på läppen och börja kyssa mig. Vi förflytta oss till sängen och han drog av sig sin tshirt som satt perfekt på hans kropp.

Jag slängde mig på sängen, det första jag gjorde när jag steg in i mitt rum. Äntligen hemma efter en jobbig dag i skolan, en jobbig dag med Jonathan. Han var fortfarande där, den jobbiga och äckliga snubben som vägra lämna mig ifred. Han var nästan ännu jobbigare idag. Kommer han någonsin lämna mig ifred? Var en fråga jag ställde för mig själv.
Sandra hade gett ut sig på stan med Harry för en tröja hon hade fått syn på. Så jag var ensam hemma. Det var ganska skönt, jag ville vara ensam - okej nej kanske inte. Men eftersom jag hade så mycket i skolan så var jag tvungen att vara ensam, för om Zayn var här nu skulle jag aldrig kunna koncentrera mig i hans närhet. Jag gav en blick mot mina böcker som låg oöppnade på mitt golv, jag sucka tungt. Jag tog ett steg mot böckerna, tog tag i dom och slängde dom på min säng. Jag satte mig ner bredvid dom och slog upp matte boken. Jag sucka ännu en gång, sedan börja jag skriva.

Efter en timme var jag äntligen klar. Nu satt jag här i min ensamhet. Jag ville ringa Zayn, men jag vill ändå vara för mig själv. Käka, ta ett bad, sitta framför tvn eller datorn. Bara för mig själv, för en kväll. Jag tog tag i min iPhone och koppla in dom till mina högtalare jag hade i mitt rum. Som tur var dom trådlösa så jag kunde gå runt i huset med den.

Lyssna medans nedanstående läses.

Dance for you spelades högt i min högtalare, bra. En favorit jag haft länge. Jag drog av mig mina kläder, tog tag i högtalaren och gick in i badrumet. Jag satte på kranen, jag tog ner toalettlocket och satte mig på toan. Min blick hade fastnat på badkaret som fylldes av vatten, ångan som kom från det varma vattnet. Badet hade fyllts upp, jag gick sakta in i badet och sedan var jag i vattnet. Jag börja sjunga med i låten, lågt, för mig själv.
I just wanna show you how much I appreciate you, wanna show you much I'm dedicated to you, wanna show you how much I will forever be tru.
Sjöng jag tyst för mig själv. Det här var så avslappnande, musiken, badet, det släckta ljuset. Allt, jag slöt mina ögon och njöt av allt detta.

Jag gjorde en turban med min handduk och gick mot köket. Jag satt i badkaret i säkert i en timme tills vattnet blev jummet. Jag tog ut mat ur köket, rester från middagen igår. Hade ingen lust alls att sitta och steka något, jag slängde upp allt som fanns på en tallrik och la in den i mikron. Jag satte mig ner på en av stolarna. Jag hörde hur nyckelhålet till ytterdörren vreds och dörren öppnades.
''Hallå?'' Skrek Sandra från hallen och ytterdörren stängdes igen.
''I köket.'' Skrek jag tillbaka, efter tio sekunder var hon i köket och satte sig ner bredvid mig. Hon såg utmattad ut.
''Vad gör du här själv? Du har världens underbaraste pojkvän som väntar på dig.'' Sa Sandra och rota igenom kylskåpet.
''Jag vet.'' Sa jag och stoppa in en pommes i munnen på mig. ''Ville bara vara för mig själv, ta ett bad och bara.. ta hand om mig. Och btw, vill du ha? Jag tog allt som fanns från igår.''
''Oh I see.'' Sa Sandra. ''Nej det är ok, jag gör en macka.'' Fortsatte hon och börja bre en brödbit.
''Vad fick du med dig?'' Fråga jag och gav en blick på påsen som fanns vid dörren. Sandra ställde sig upp och tog ut två blusar, en vit och en blå.
''Åh, vad fina!'' Sa jag.
Sandra nicka till,
''Jag vet. Från Zara.'' Sa Sandra och satte sig ner. Hon tog en tugga av sin macka.
''Jag ska försöka göra sidorna i matten, sedan ska jag till killarnas lägenhet. Hänger du på?'' Fråga Sandra. Jag behövde verkligen vara för mig själv, jag vet inte varför. Men jag behövde samla tankar liksom.
''Nej, tror inte det. Vill vara med mig själv.'' Sandra nicka till och log. Jag tog upp min disk och la det i diskhornet.
''Jag går till vardagsrummet.'' Sa jag och gick mot vardagsrummet och slängde mig på soffan, jag la mig ner och satte på tvn. Jag zappa mellan kanalerna och såg att det var jersey shore maraton. Perfekt. Tänkte jag för mig själv. Sandra satte sig bredvid mig.
''Ska du inte plugga?'' Sa jag med min blick mot tvn.
''Snart.'' Sa hon och vi satt och glodde.
''Men shit.. dom bråkar ju hela tiden. Men det är kul.'' Sa Sandra, jag brast ut i skratt.
''Inte för dom iallafall.'' Sa jag och vi båda skratta.
''Ibland måste man ju bråka, liksom det måste man iallafall klara. Men vafan dom bråkar ju för minsta lilla sak. Haha, kommer du ihåg när Sammi blev typ as sur för han sa att hon hade en flintstone tå? Jag skulle dö av garv om Harry sa det till mig.'' Sa Sandra, vi båda brast ut i skratt.
''Det är fan sant.'' Sa jag.
''Shit, klockan är nästan sju.. jag tror jag skippar plugget.'' Sa Sandra.
Jag skaka på huvudet,
''Det ska vara inne om torsdag, kom ihåg det.'' Sa jag och hon nicka till.
''Jag drar nu iallafall.'' Sa Sandra. Jag låg kvar i soffan, hade ingen ork alls till att ställa mig upp. Hon tog tag i sin jacka och gick mot ytterdörren.
''Lås dörren.'' Skrek jag. Hon gick ut och jag hörde att hon låste ytterdörren. Ett till avsnitt av jersey shore börja. Yes, jag älska det här avsnittet. Efter ungefär tre minuter hörde jag hur handtaget på ytterdörren drogs ner. Det var antagligen Sandra som hade glömt något, det var typiskt henne. Att alltid glömma något. Det plinga till i på dörrens plinga, men vafan. Hon hade ju nycklar? Eller det kanske inte var hon? Mitt hjärta börja slå snabbare. Tur att jag bytt om till mjukisdress. Jag gick med snabba steg mot ytterdörren. Och utan att ens kolla i kikhålet öppna jag dörren, jag drog efter andan när jag såg han stå där. Vafan gjorde han här?
''Jonathan, what are you doing here?'' Han log sitt läskiga leende, han tog ett steg så han ståg på tröskeln. ''You know what? Never mind.'' Sa jag och stängde igen dörren på han, men innan den ens han smälla igen la han sin hand för dörren. Mitt hjärta börja slå snabbare och jag börja andas tyngre.

Oj vad händer nu då? Vad ska han göra? Kommentera vad du tror ;)

Kommentarer
Postat av: johanna

waaaaah , usch fan va äckligt.....

åhhh jag vill verkligen ha nästa kapitel NUUUU , snälla så snabbt som möjligt....???

2012-03-28 @ 20:36:02
URL: http://johannajensens.blogg.se/
Postat av: valentina

Shit vad jag blir mer beroende.... Skit bra vill veta vad som kommer hända... Typ sitter här och funderar varför han kom till henne osv <3 men vågar inte gissa

2012-03-28 @ 20:43:01
Postat av: emelie

love it!!

2012-03-28 @ 20:43:16
Postat av: Madde

mer :D

2012-03-28 @ 20:43:31
Postat av: "O"

Men nu du måste fasiken lägga ut kapitlet nu! Kan inte vänta!

2012-03-28 @ 20:43:57
Postat av: Anonym

vilken bra del alltså du är grym :)

2012-03-28 @ 20:44:21
Postat av: Ebba Nordin

Du har exakt samma sak som biebertime just nu. Menar inget illa, tycker bara det är lite tråkigt att den blev likadan..eftersom att den annars är as bra :/

2012-03-28 @ 21:00:56
URL: http://ebbanordiin.blogg.se/
Postat av: Sofia

DU FÅR INTE GÖRA SÅ HÄR MOT MIG JAG HÅLLER PÅ ATT DÖÖ!! Verkligen jäääätte bra!!! Men in med nästa foort!!! JAG KLARAR INTE AV DET HÄR, haha! :D

2012-03-28 @ 21:14:58
URL: http://sofiasaiady.blogg.se/
Postat av: directioner

grym blogg, har följt den från början ! uppdateringen har blivit jättebra nu :D fortsätt skriva , det är verkligen spännande nu !!! längtar tills nästa kapitel :)

2012-03-28 @ 21:25:15
Postat av: Anonym

OMG MEEEER SKIT BRA JUU! :D

2012-03-28 @ 21:30:22
Postat av: Hanna

Gaaaah kaos! Hoppas Zayn bara råkar komma dit då eller Sandra!

2012-03-28 @ 22:16:34
Postat av: Ebba Nordin

Haha nej kommer inte sluta läsa... Har en egen novell också, och skulle mest vara glad om jag fick kritik :)

2012-03-28 @ 22:16:44
URL: http://ebbanordiin.blogg.se/
Postat av: frida :)

NEEEEJ! det här är inte bra! Shiit asså, måste ha nästa kapitel på en gång!

2012-03-28 @ 22:37:48
Postat av: Anonym

nununununununununuununununununununununun NU lägg ut!!

Kryoer i mig så spännande det blev kvinna! :D

2012-03-28 @ 22:38:52
Postat av: Melina

Asbra!

2012-03-28 @ 22:39:00
Postat av: tilda

jävla peddo! Stackars Emelie!

2012-03-28 @ 23:12:22
URL: http://onednovell.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Lägg ut mer nouuuuuU!!!!!!

2012-03-29 @ 10:04:48
Postat av: Carolina

Mera. snälla nästa kapitel inom snart......

2012-03-29 @ 11:48:33
Postat av: Nora

SKITBRA!!

2012-03-29 @ 18:20:49
Postat av: Yasmin

OML! Jag kan inte sluta tänka på vad jag tror kommer hända :o Han får inte röra henne!



LÄGG UPP NÄSTA KAPITEL NU!



You Go Girl!

2012-03-29 @ 19:53:34
Postat av: Sofia

Jag klarar inte av att vänta längre!! Jag har gått runt hela skoldagen och undrat över vad som ska hända!! Vill ha mer!! :D

2012-03-29 @ 20:28:59
URL: http://sofiasaiady.blogg.se/
Postat av: Anonym

skit bra ;)

2012-03-29 @ 20:59:39
Postat av: Linnéa

Spännande :0!!!! Lägg ut !! <3 shit bra :)

2012-03-29 @ 22:23:57
Postat av: Julia

Åh vad bra!! Vill bara ha mer och mer, så spännande !



Jag skriver oxå en novellblogg! Skulle va super om du kunde kika in på den;) kram:)

2012-03-29 @ 22:54:30
URL: http://odirectionnovell.blogg.se/
Postat av: Rebecca

ett nytt kapitel ! Snälla ?? :D

2012-03-29 @ 23:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0